• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Monsieur Lafayette test curated shopping

Monsieur Lafayette test curated shopping

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Monsieur Lafayette gaat een nieuwe service testen: curated shopping. De mannelijke variant van Galeries Lafayette ziet de mogelijkheid tot persoonlijk advies als een grote kans om meer distributie te voeren.

Om gebruik te maken van de service kan de klant zich registreren op de site, waarbij hij een profiel aanmaakt en vijf favoriete merken opgeeft. Een personal shopper van de winkel neemt dan contact op om wensen en verwachtingen te bespreken. Daarnaast zal deze shopper een persoonlijk aanbod doen van kleding en accessoires (zonder horloges of juwelen). De box wordt via een koerier of per post bezorgd, waarna de klant zeven dagen de tijd heeft om te kiezen welke items hij graag houdt. De overige items kunnen gratis geretourneerd worden. Het aanbod van 170 merken wordt geleverd vanuit het magazijn van de Parijse flagshipstore.

Op Galeries Lafayette en Monsieur Lafayette is tevens een nieuw digitaal communicatie concept gelanceerd, waarbij de voorraden in de Haussmann winkel te zien zijn en de prijzen overeenkomen met de prijzen in de winkels.

Momenteel is de curated shopping service van Monsieur Lafayette alleen beschikbaar in Parijs en de Parijse regio Ile-de-France. Als de test een succes wordt, wordt de service online en in de winkels uitgebreid naar 57 filialen, met als eerste locaties Marseille, Carre Senart en de Champs Elysees.

In Juni besteedt FashionUnited aandacht aan het thema mannenmode. Voor alle reads over mannenmode, klik hier.

Beeld: Facebook Monsieur Lafayette

Galeries Lafayette
Menswearcatwalkseason
monsieur lafayette