Mr Porter lanceert in-house label: Mr P
bezig met laden...
Online retailer Mr Porter komt in november met een eigen merk. De van origine Britse webshop, die bekend staat om haar aanbod van exclusieve mannenmode, zal zich met Mr P gaan richten op ‘essentials, aangevuld met een aantal seizoensgebonden items’, aldus Managing Director Toby Bateman.
Blikvangers uit de collectie zijn onder meer een leren pilotenjack, overcoats gemaakt van cashmere en wol en Japanse denims. Het merendeel van de items wordt in Italië samengesteld, met enkele producten afkomstig uit Portugal en Japan. Mr Porter heeft inmiddels ook al een tweede collectie aangekondigd voor de maand februari, evenals een schoenenlijn die in het najaar van 2018 verschijnt. De in-house collectie debuteert op 7 november exclusief bij Mr Porter.
Mr Porter werd in 2011 opgericht als mannelijke tegenpool van het populaire Net-A-Porter en heeft zich in die tijd ontwikkeld tot grootste online aanbieder van luxe mode-producten voor mannen. Mr Porter is onderdeel van de Yoox Net-a-Porter Group, die in 2015 ontstond na een fusie tussen online retail-grootheden Yoox Group en Net-a-Porter Group. Het bedrijf haalde het eerste halfjaar van dit jaar een geschatte omzet binnen van 1 miljard euro.
Beeld: YNAP