• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Mr Porter lanceert mini-website voor sportlabels

Mr Porter lanceert mini-website voor sportlabels

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

E-tailer Mr Porter lanceert een extra website die speciaal is ingericht op sportkleding. De site gaat 28 april live en zal meer dan 150 producten van zo’n 25 merken aanbieden. Dat melden diverse media.

De site, die Mr Porter Sport gaat heten, is via de gewone site Mrporter.com te bezoeken. De speciale sportwebshop is verdeeld in 9 verschillende disciplines: hardlopen, fietsen, tennis, golf, trainen, outdoor, zwemmen, zeilen en fitness accessoires.

Naast bekende merken die al bij Mr Porter zijn aangesloten -zoals Nike, Lacoste, Musto en Sperry- komen er ook 10 nieuwe specialistische labels bij, waaronder fietskledingmerk Castelli, outdoorlabel Arc’teryx, hardloopmerk Newton Running en sporthorloge fabricant Suunto.

Mr Porter verwacht later in het jaar ook andere disciplines toe te kunnen voegen, zoals skiën en surfen. Ook zullen er in de loop van het jaar nog meer labels bij komen. De inkoop wordt gedaan door het bestaande team van Mr Porter, onder leiding van inkoopdirecteur Toby Bateman. De focus bij inkoop zal liggen op de technische prestaties van de labels.

Mr Porter is opgericht in 2011 en valt onder de recent gefuseerde Yoox Net-a-Porter Group. Het zusje van Mr Porter, Net-a-Porter, lanceerde in juli 2014 ook een speciale sportwebshop.

Mr Porter