Nederlands schoenenmerk Yves Carter maakt debuut in winkelstraat
bezig met laden...
Na vier jaar exclusieve verkoop via het eigen digitale kanaal, zet het Nederlandse schoenenlabel Yves Carter nu de stap naar de fysieke winkelstraat. De Rebirth-collectie is vanaf nu verkrijgbaar via de webshop en een select aantal retailers waaronder Blue Hotel in Ridderkerk en Ongestuukt in Alphen aan den Rijn.
Voorlopig ligt de focus van het label op de Nederlandse retailer, al doet Yves Carter het niet slecht in het buitenland, zo laat oprichter Ylmar Haring weten in gesprek met FashionUnited. “We doen het bijvoorbeeld ook goed in markten als Scandinavië, Engeland en Frankrijk. Inmiddels is nog maar tien procent van de online verkoop voor Nederland. Onlangs hebben we een showroom geopend in Utrecht, en willen we langzaam doorgroeien naar dertig retailers in eigen land. Daarbij focussen we ons vooral op luxe herenmodezaken en concept stores.” Plannen voor een eigen locatie zijn er volgens Haring voorlopig nog niet.
Het idee voor Yves Carter ontstond bij oprichter Ylmar Haring, voormalig brandmanager bij The Shirtmakers, een drietal jaren geleden. De minimalistische sneakers, uitgevoerd in materialen als nappaleer en suède, zijn verkrijgbaar in een breed kleurenpallet dat bestaat uit gipswit, vergrijsd groen, sand, dark navy en verschillende grijstinten zoals cement, staal en oestergrijs. De productie van de sneakers vindt plaats in Portugal. Prijzen variëren van 189 euro voor een paar suède loafers tot 219 euro voor het Mid Top-model.
Beeld: Yves Carter