Nederlandse Hudson’s Bay zet in op beleving

De eerste tien van de twintig Nederlandse vestigingen van Hudson’s Bay openen al in het derde kwartaal van 2017 hun deuren. In de warenhuizen zal de focus liggen op beleving. Dat vertelt directeur marketing en inkoop Jacco van der Steen aan het FD.

“Traditionele warenhuizen zijn heel erg op de producten gericht, maar bij ons staat de experience centraal,” licht Van der Steen toe aan de krant. Er gaat veel aandacht naar de inrichting van de winkel, waarbij er gelet wordt op diversiteit van meubilair en veel verschillende plekken waar consumenten even kunnen zitten. Ook moderne techniek is belangrijk bij de winkelbeleving van Hudson’s Bay. Van der Steen: “Denk aan een app en tablets om producten mee te bestellen die niet in de winkel liggen.”

Het assortiment, dat zal bestaan uit kleding, schoenen, cosmetica, accessoires en woonartikelen, zal ook inspelen op de actualiteit. “We gaan onze winkels zo indelen dat we continu de mogelijkheid hebben om op gebeurtenissen in te spelen. Ook onze inkoop wordt daarop ingericht,” zegt de directeur inkoop en marketing. Als voorbeeld geeft hij de Bavaria-jurkjes van het WK, maar dan ‘niet een paar in een rek, maar twintig meter van die jurkjes’. “We willen veel impact hebben.”

Zeker 80 procent van het assortiment zal bestaan uit kleding, schoenen en cosmetica. Merken hoeven niet exclusief bij het warenhuis te liggen, maar wel wil Hudson’s Bay exclusieve lijnen en producten ontwikkelen met de labels.

Hudson’s Bay wil zich onderscheiden met ‘goede service en personeel’ en is al gestart met werving van 1.800 personeelsleden. De prijs van de producent zal niet anders zijn dan ergens anders, stelt Van der Steen in het FD. “Daarom zoeken we ook medewerkers die echt fan zijn van een bepaalde afdeling of productgroep. Daarmee kunnen we ons onderscheiden. En dan hopen we dat klanten ons op die manier hun aankopen gunnen.”

Beeld: Rijnboutt

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN