Net-a-Porter biedt voor het eerst Alaïa damesmode
bezig met laden...
Vanaf deze week biedt het Parijse modemerk Alaïa zijn voorjaarscollectie online exclusief via Net-a-Porter aan. Het is de eerste keer dat het huis nagenoeg zijn hele collectie online zal verkopen, zo meldt WWD.
Tot dusverre waren de schoenen, tassen en accessoires van het merk, dat in de jaren 90 groot werd, via Net-a-Porter verkrijgbaar, maar ontbrak het aan de damesmode. Onder de nieuwe overeenkomst zal Alaïa voor het eerst een selectie van 60 stukken van de voorjaarscollectie online verkopen. Tot de selectie behoren de kenmerkende gebreide jurken waar het merk bekendheid mee vergaarde, alsmede seizoensitems.
”We wilden onze klanten een groot assortiment aanbieden, dus hebben we diverse klassieke gebreide jurken in verschillende kleuren ingekocht, met verschillende mouwlengtes en roklengtes,” zei Net-a-Porter inkoper Holly Russel in een interview met WWD.
Naast de 22 verschillende jurken in het aanbod, zal de site ook topjes en rokjes bieden die gemakkelijk met elkaar gecombineerd kunnen worden. “Onze klant kennende, zullen deze categoriën goed verkopen,” aldus Russel, die hieraan toevoegde dat de Alaïa klant zeer trouw is en het product goed keurt, en dus makkelijk zal overgaan tot het doen van online aankopen.
Voor Net-a-Porter is het een coup om de ready-to-wear collectie van Alaïa binnen te halen. De e-tailer weet steeds vaker merken die aanvankelijk huiverig waren voor online activiteiten over de streep te trekken. Zo lukte het Net-a-Porter vorig jaar om Prada en Chanel te strikken.