• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Nieuwe digitale strategie voor Gerry Weber

Nieuwe digitale strategie voor Gerry Weber

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Het Duitse Gerry Weber heeft een nieuwe digitale strategie gelanceerd. Het merk lanceert drie nieuwe merkspecifieke webwinkels: Gerry Weber, Taifun en Samoon. De labels zijn samen met de overige portfoliomerken verkrijgbaar via de website House of Gerry Weber.

De vier online webwinkels zijn onderling verbonden via één winkelmandje, waardoor consumenten makkelijk kunnen switchen tussen verschillende sites. De webwinkels hebben allemaal een nieuwe look, zijn responsive gemaakt en de online winkelervaring is ook verbeterd.

CEO Ralf Weber laat weten: “De nieuwe online winkels representeren de state of art en onderstrepen onze ambities op het gebied van digitalisering, wat een belangrijke hoeksteen in onze voortdurende stroomlijning is. De nieuwe online winkels zijn een belangrijke voorwaarde om onze ambitieuze e-commerce doelstellingen te bereiken en een consistente klantervaring via alle kanalen te creëren. Tegelijkertijd ondersteunen ze onze multi-brand strategie.” Het is opvallend, want voorheen moest Gerry Weber het voornamelijk van groothandel hebben.

De webwinkels hebben allen een eigen look, maar zijn wel opgemaakt in de typische Gerry Weber kleuren. Ook zijn er nieuwe features toegevoegd, zoals extra filters bij het selecteren, gedetailleerde navigatie en een geoptimaliseerde zoekfunctie. Daarnaast kan de klant meteen zien welke maten er beschikbaar zijn. In de komende weken en maanden zullen er nog meer features en functies worden toegevoegd.

De online omzet van Gerry Weber groeit jaarlijks. In boekjaar 2015/2016 groeide de online omzet met 10,3 procent naar 26,1 miljoen euro. In 2017 wordt ook HallHuber voorzien van een update. Inmiddels heeft Gerry Weber online winkels in 9 landen: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België, Nederland, Groot-Brittannië, Zweden en Polen. De Duitse webwinkel werd in 2005 geopend en kreeg zijn laatste herlancering in 2011. Gerry Weber International AG laat weten ‘een bedrag met zeven cijfers’ te hebben geïnvesteerd in de herlancering.

Beeld: Gerry Weber

Gerry Weber