Onepiece geeft 400.000 euro korting met #SocialCurrency campagne
bezig met laden...
Op de website van #SocialCurrency, de campagne van het Noorse merk Onepiece waarbij klanten hun volgers op sociale media konden omzetten in geld, hebben zich tot nu toe 13.200 klanten geregistreerd. Gezamenlijk hebben deze klanten 400.000 euro korting van het merk ontvangen.
Als onderdeel van de campagne kunnen klanten van Onepiece bij het afrekenen in de webshop kiezen voor ´betalen met #SocialCurrency´. De website telt het totale aantal volgers van een klant op Facebook, Instagram, Twitter, Tumblr, Vine, Pinterest en Youtube bij elkaar op, waarna elke 500 volgers kan worden ingewisseld voor 1 euro korting, met een maximum van 170 euro. Het delen van de campagne op Facebook of Twitter levert nog eens 10 euro korting op. Iedereen die op deze manier korting claimt, registreert zich automatisch op Brandambassador.com: een platform waar ambassadeurs kortingscode´s kunnen delen met hun volgers. Wanneer deze codes worden gebruikt, ontvangt de ambassadeur een commissie of gratis items.
“Ik geloof dat in de toekomst veel andere merken ons voorbeeld zullen volgen,” stelt Onepiece CEO Thomas Adams. “Je geeft korting en ontvangt dit bedrag misschien niet onmiddellijk terug, maar het is een goede vorm van social media marketing die zorgt voor meer verkeer in de webshop en hogere verkoopcijfers,” denkt Adams.
In totaal hebben de 13.200 klanten die met hun volgers hebben betaald 200 miljoen volgers. Het gemiddelde aantal volgers per ambassadeur bedroeg 15.150. De persoon met de meeste volgers had daar in totaal 3,6 miljoen van. De geregistreerde gebruikers zijn afkomstig uit meer dan 90 landen, waaronder Nederland, Zweden en Groot-Brittannië.
De #SocialCurrency campagne werd gelanceerd op 15 september, en Onepiece heeft nog niet bekendgemaakt tot wanneer de campagne loopt.