Ontmoet Penny Jane Ros, eigenaar van de eerste NA-KD-winkel in Europa

NA-KD Fashion, naar eigen zeggen in de top twintig van snelst groeiende bedrijven in Europa, krijgt een fysieke winkel. Mode-ondernemer Penny Jane Ros opent midden september dit jaar in Amstelveen de eerste NA-KD-winkel in Europa en lanceert tegelijkertijd de eerste NA-KD-modelijn. Daar blijft het niet bij. Naast het franchisen van het NA-KD-merk zal zij onder haar bedrijfsnaam RSMD een webshop lanceren waar NA-KD naast andere merken wordt verkocht. Tijd dus om deze jonge ondernemer en het merk dat zij introduceert beter te leren kennen. FashionUnited stelde haar telefonisch vier vragen.

Voor iedereen waarbij niet meteen een belletje gaat rinkelen bij het lezen van NA-KD Fashion, wat is het?

Penny Jane Ros: “NA-KD Fashion is een Scandinavische webshop opgericht in 2015. De e-tailer verkoopt meer dan honderd merken waaronder Calvin Klein, Cheap Monday, Dagmar en Just Female en levert wereldwijd. In Nederland is de webshop bekend onder een jongere doelgroep vrouwen die NA-KD hebben leren kennen door diens aanwezigheid op sociale media en dan met name Instagram. Dit zorgde ervoor dat de e-tailer binnen een korte tijd veel bekendheid genereerde. Het is dus extra spannend dat zij voor de lancering van hun eerste fysieke winkel hun pijlen op Nederland hebben gericht. En dat ik dat ga doen."

Hoe kwam je op het idee een NA-KD-winkel te openen in Amstelveen?

“Mode zit in mijn bloed. Ik kom uit een retailfamilie. Zestig jaar geleden begon mijn oma Rosmode; dameswinkels in het hogere segment in Amstelveen. Later hebben mijn ouders dit overgenomen. Begin deze zomer werd Rosmode benaderd of er interesse was om de NA-KD-lijn, die toen net in ontwikkeling was, in de winkel te verkopen. Na een sparsessie zijn we overeengekomen dat het voor beide partijen interessant kan zijn als we een fysieke winkel in het stadshart van Amstelveen openen. Onze familie heeft kennis van de stad en diens consumenten en daarnaast heeft de stad Amstelveen flinke stappen gemaakt in de ontwikkeling van zijn stadscentrum. Het is een goede plek om je als retailer te vestigen. Naar mijn mening kunnen veel steden een voorbeeld nemen aan Amstelveen."

Wat treft de consument aan in de eerste NA-KD-winkel?

"NA-KD volgt de trends op de voet en werkt voor hun capsule-collecties veel samen met influencers. De ontwikkeling van zo’n collectie kan al binnen twee weken voltooid zijn. Het merk richt zich op vrouwen tussen de 17 en 35 jaar. De prijzen variëren tussen de 20 en 80 euro. De winkellocatie telt ongeveer 70 vierkante meter en is gevestigd aan het Rembrandthof op het nieuwste stukje winkelcentrum van Amstelveen. Je vindt ons tegenover de Bijenkorf."

Waarom heb je er voor gekozen ook een fysieke winkel te openen?

"Ik zie dat veel e-tailers juist het verschil maken door ook in de winkelstraat aanwezig te zijn. We moeten niet vergeten dat zonder al die fysieke winkels ons straatbeeld er heel anders uit zou zien en dit ook grote gevolgen zou hebben voor de economie. Mijn strategie is dat ik tegelijkertijd met de fysieke winkel midden september ook een webshop lanceer onder de naam rsdm.nl. Deze webshop verkoopt naast de NA-KD-lijn ook middensegmentmerken voor dames en heren en wordt gerund door Poyan Rahimzadeh. We zijn aan het nadenken over de verkoop van kinderkleding. Dit laat ik voor nu nog open."

Werken bij NA-KD? Klik hier voor de openstaande vacatures >>

Beeld: NA-KD Fashion via RSDM

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN