• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Ook Duitse en Franse verkopers aangesloten bij Bol.com

Ook Duitse en Franse verkopers aangesloten bij Bol.com

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Het portfolio van retailers en verkopers van Bol.com wordt uitgebreid. Vanaf nu kunnen ook Duitse en Franse partijen hun producten via de webwinkel verkopen aan Nederlandse en Belgische consumenten. Dat meldt Twinkle.

De samenwerking met Bol.com kwam tot stand dankzij toeleveranciers Tradebyte uit Duitsland en Lengow in Frankrijk. Tradebyte vormt een schakel tussen Duitse verkopers en grote webwinkels. De Duitse toeleverancier is de eerste intermediair waar Bol.com mee samenwerkt. Inmiddels hebben zich al 65 Duitse verkopers aangesloten bij Tradebyte.

“Het is geen missie van ons om partners te zoeken, we wilden niet groot opzetten,” licht Bol.com-woordvoerder Marjolein Verkerk toe aan FashionUnited. “Maar als partijen ons zelf benaderen staan wij er zeker voor open.” De technische mogelijkheden liggen er al, in ieder geval voor Duitsland, Frankrijk als Groot-Brittannië.

De focus van Bol.com ligt nog steeds op de Europese markt, en dan met name Nederland en België. Of er nog andere Europese partijen in aanmerking komen hangt van de partij af, zegt Verkerk. “Het product moet in ons assortiment passen. We gaan geen nieuwe categorieën opzetten.” Een partij uit het buitenland moet daarnaast wel goed kunnen leveren. Verkerk: "Lange levertijden passen niet bij Bol.com. We streven altijd naar een levering op de volgende dag.”

Verkopers via Tradebyte kunnen gebruikmaken van TB.One, een SaaS-oplossing. Via deze weg hoeven retailers en merken alleen hun productomschrijvingen te vertalen naar het Nederlands. Daarnaast is er de fulfilmentsdienst ‘Logistiek via Bol.com’, waar Duitse en Franse verkopers terecht kunnen. Verkerk: “Verkopers kunnen een voorraad bij ons in het distributiecentrum neer te leggen, dan regelen wij de logistiek. Dat scheelt in de levertijden.”

Het was al sinds 2011 voor andere partijen mogelijk om hun producten via Bol.com te verkopen. Sinds 2014 is deze service ook beschikbaar in België. “We hebben zo’n 1 miljoen Belgische klanten, met name in Vlaanderen,” licht Verkerk toe.

Beeld: Bol.com

Bol.com