Paco Rabanne opent eerste fysieke winkel in 14 jaar
bezig met laden...
Paco Rabanne keert terug naar de retail: hij heeft na 14 jaar afwezigheid weer een winkel geopend. De ‘eerste’ winkel is gevestigd aan de 12 Rue Cambon in Parijs. Tegelijkertijd stapt de ontwerper ook in e-commerce, met het lanceren van een webwinkel.
De fysieke winkel heeft een winkeloppervlakte van 60 vierkante meter. Het winkelconcept was in handen van creatief directeur Julien Dossena, in samenwerking met de Belgische architecten Kersten Geers en David van Severen. In de winkel zijn geperforeerde wanden geplaatst, die een ode brengen aan de jurken van Rabanne uit de jaren zestig. Naast de winkel in Parijs liggen er ook al plannen voor winkels in Londen en Los Angeles.
Naast een nieuwe fysieke en online winkel is ook de website zelf aangepast. Tevens zijn er een nieuw logo en nieuwe verpakkingen ontworpen. Het is voor het eerst dat de stijl van het label is aangepast sinds Julie Dossena in 2013 aan boord kwam als creatief directeur.
Door de expansie verwacht Paco Rabanne dat de omzet, die nu 5,4 miljoen dollar (4,9 miljoen euro) bedraagt, in de komende 12-18 maanden zal verdubbelen. De nieuwe winkel zal naar verwachting 1,1 miljoen dollar (1 miljoen euro) omzet in het laatje brengen.
Paco Rabanne heeft 70 verkooppunten via groothandel, waarvan het overgrote deel in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Italië zit. Tevens is er een samenwerking met 12 vestigingen van Barney’s in de Verenigde Staten.