Rapha opent eerste ‘Clubhouse’-winkel op het Chinese vasteland
Het Britse wielerkledingmerk Rapha is nu ook op het vasteland van China aanwezig met zijn winkelconcept ‘Clubhouse’. De opening van de nieuwe winkel in de economische metropool Shanghai is een ‘mijlpaal’ voor het merk en markeert ‘het begin van een nieuw tijdperk voor Rapha in Azië’, aldus het bedrijf woensdag in een verklaring.
Het ‘Clubhouse’-concept, dat retail, een café en evenementen voor wielerliefhebbers combineert, debuteerde in tweeduizendtwaalf in Londen. Inmiddels zijn er wereldwijd 22 locaties.
In Shanghai is nu samen met ontwerpbureau Seen Studios voor het eerst de ‘volgende generatie’ van het format gerealiseerd, laat Rapha weten. “Geïnspireerd door de ontspannen elegantie van Italiaanse cafés, herinterpreteert het de ‘circolo’ – of club – als een moderne plek voor ontmoeting en gemeenschap”, staat in een verklaring. “Het ‘Clubhouse’ zal regelmatig ritten en evenementen organiseren en wielrenners een plek bieden waar ze onder het genot van een kop koffie kunnen praten over hun gedeelde liefde voor de sport.”
Met de nieuwe opening in Shanghai reageert het bedrijf naar eigen zeggen op de groeiende populariteit in China. Bij de ‘Rapha Cycling Club’ (RCC) hebben zich inmiddels al meer dan 400 wielrenners in de metropolen Peking en Shanghai aangesloten.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.