Rosada Fashion Outlet anderhalf keer zo groot door uitbreiding
bezig met laden...
Het fashion outlet centrum in Roosendaal, Rosada Fashion Outlet, heeft de uitbreiding ‘Fase 2’ afgerond. In de afgelopen tien maanden is het winkelgebied anderhalf keer zo groot geworden, en telt met de bijna 8.000 vierkante meter extra nu een 23.000 vierkante meter. Met de afronding van de bouw van ‘Fase 2’ zijn er maar liefst 45 nieuwe winkelpanden toegevoegd aan het outletcentrum. Ook zijn er extra horecagelegenheden bijgebouwd.
“Het doel van de uitbreiding is om met een breder merkportfolio en groter centrum onze bezoekers een diversere beleving te geven én de verblijfsduur te verlengen. We zetten in op een groter gebied om Roosendaal wat bijdraagt aan meer bezoekers en daarmee een hoger omzetpotentieel,” licht Gerben Boomsma van Stable International, ontwikkelaar en manager van Rosada, toe in een persbericht. Inmiddels is zo’n 80 procent van Rosada verhuurd. Deze tweede fase zorgt voor 160 nieuwe banen in de regio.
Merken als Guess, Adidas, Van Gils, Vingino, Gentiluomo, Chasin en Haribo hebben inmiddels al getekend voor winkelruimte in de nieuwe winkelpanden. Hiermee komt het totaal aantal merken -zowel nationaal als internationaal- op meer dan honderd. Onder andere Chasin en Haribo openen binnenkort hun eerste outletstore in Nederland.
Rosada Fashion Outlet voltooid uitbreiding
Tussen 2010 en 2015 steeg Rosada’s omzet met 55 procent. Boomsma: “Dankzij het vergrote aanbod in merken en aantrekkelijke horeca evenals het volledig nieuwe openbaar gebied kunnen bezoekers nu een volledig dagje uit beleven in Rosada.” Ook de gunstige ligging ten opzichte van de Belgische grens en Rotterdam (slechts 40 minuten en aan de snelweg) zijn een groot voordeel. “Door de uitbreiding vergroten we onze catchment area naar 60 tot 90 minuten,” aldus Boomsma. Binnen 90 autominuten is er een bereik van 18 miljoen mensen en daar zag Rosada-eigenaar Resolution veel potentie in. Naast bezoekers uit Nederland ontving de Fashion Outlet de afgelopen jaren steeds meer Belgische bezoekers; het aantal groeide van 15 procent naar ruim 30 procent in 2015.
Met het oog op de vergrote catchment area heeft Rosada ook een nieuwe parkeergarage gebouwd, waar in totaal 900 auto’s geparkeerd kunnen worden. Daarvoor telde het outletcentrum maar liefst 28 miljoen euro neer. Kees Woltering, CEO van Stable International en verantwoordelijk voor de gehele ontwikkeling; “Naast de bouw van de nieuwe panden, hebben we speciale aandacht besteed aan de samenhang tussen Fase 1 en 2. Hiervoor heeft eigenaar Resolution fors geïnvesteerd in de inrichting van het openbaar gebied, ook het openbare gebied van het bestaande gedeelte is volledig vernieuwd.” In het hele outletcentrum zijn led-schermen geplaatst die shoppers zowel actuele informatie en promotie-acties als inspiratiebeelden van de merken bieden.
Rosada werd in november 2006 geopend en verkoopt restpartijen van merken als Nike, Paul Frank en S.Oliver. Jaarlijks trekt het outletcentrum 1 miljoen bezoekers. De Britse investeringsmaatschappij Resolution Real Estate Advisors heeft Rosada in 2012 overgenomen.
Het vernieuwde Rosada Fashion Outlet opent op 12 mei voor publiek; de officiele opening wordt op 13 mei verricht voor de burgemeester van Roosendaal Jacques Niederer.
Beeld: Rosada Fashion Outlet