Het Franse merk Sandro wil meer verkooppunten in Spanje. Aangemoedigd door de positieve resultaten van de SMCP-groep, die in 2018 meer dan 1 miljard euro omzet boekte, werkt het merk aan uitbreiding van het distributienetwerk in Spanje. In de eerste helft van 2019 gaat Sandro in het land eigen winkels openen en corners in warenhuis El Corte Inglés. Dat meldt Fashion Network.

Er komen een nieuwe winkels in Valencia en Marbella. Ook zou Sandro naar mogelijkheden kijken voor een outlet in de provincie Malaga. Maar de uitbreiding is vooral gericht op de samenwerking met El Corte Inglés. De eerste nieuwe corder die wordt geopend is Sevilla, het is tevens eerste verkooppunt van het merk in de stad. In de Corte Inglés de Goya in Madrid wordt ook een volledig corner voor damesmode geopend. Het merk heeft al vier corners, twee winkels en een outlet in het winkelcentrum Las Rozas in de Spaanse hoofdstad. Sandro heeft ook een nieuw verkooppunt voor haar herencollecties in de El Corte Inglés winkel op Plaza Cataluña, Barcelona, gepland.

Sandro telt nu elf eigen winkels in Spanje, een tiental corners bij El Corte Inglés en drie verkooppunten. De SMCP-groep (Sandro, Maje, Claudie Pierlot) boekte in 2018 een recordresultaat met een omzet van 1,017 miljard euro, een stijging van 13 procent ten opzichte van 2017. De omzet van Maje groeide het meest (+15,9 procent naar 391,4 miljoen euro), maar ook Sandro doet het goed met +11,4 procent en 500,6 miljoen euro.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN