• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Sarenza opent nieuw distributiecentrum

Sarenza opent nieuw distributiecentrum

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Net buiten Parijs, in Réau, heeft Sarenza een nieuw distributiecentrum geopend. Het logistieke centrum heeft als doel om ‘de sterke groei van Sarenza’ te ondersteunen’. Het centrum werd geopend door president Hollande.

De Franse president sprak met veel trots over het bedrijf. “Ik ben naar Reau gekomen om van dichtbij te ervaren hoe succes eruit ziet... Het verbluffende succes van uw onderneming. Wij, Fransen, zijn een volk dat in staat is te excelleren. Wij zijn de allerbeste als het aankomt op uitvinden, ontwerpen, uitvoeren, distributie en logistiek. (...) Er zijn momenten dat wij Fransen twijfelen aan ons kunnen. Maar als we kijken naar wat we allemaal gedaan krijgen, blijkt ons land tot zeer grote investeringen in staat te zijn,” aldus de president, die zijn komst motiveerde als ‘steunbetuiging naar de onderneming, de ondernemers, de werknemers en de investeerders’.

Het magazijn is ontworpen en wordt bediend door XPO Logistics. De opslagruimte telt 19.500 vierkante meter, waar plek is voor 2,6 miljoen producten die naar in totaal 29 landen worden getransporteerd. Er is 3 kilometer transportband gebruikt in het nieuwe logistiek centrum, en dankzij 23 opslagmatten kunnen er per uur 2.500 bakken het distrubutiecentrum binnenkomen en verlaten. Tevens is er een fotostudio van 500 vierkante meter geïnstalleerd.

Nieuw distributiecentrum voor Sarenza

De e-tailer investeerde 25 miljoen euro in een speciale mechanische installatie, die aansluit ‘op de behoeften van het bedrijf en haar klanten’. Tussen de aankoop-klik op de website en de daadwerkelijke verzending zit 10 minuten tot maximaal 2 uur. Hierdoor kunnen er 40.000 pakketten per dag verwerkt worden. Sarenza verwacht 6 miljoen items te bezorgen op jaarbasis.

“Persoonlijke betrokkenheid naar de klant staat bij Sarenza hoog in het vaandel. Om dit te benadrukken gaat Sarenza vanaf nu al haar pakketten personaliseren,” laat het bedrijf in een persbericht weten.

Het bedrijf wordt sinds 2007 geleid door Stéphane Treppoz en Hélène Boulet-Supau. Sarenza is gevestigd in Parijs en heeft inmiddels 375 medewerkers. Het Franse Sarenza is aanwezig in 27 Europese landen en heeft meer dan 750 merken in haar portfolio. De e-tailer verkoopt inmiddels meer dan 55.000 verschillende items. Saranza staat bekend om de bezorging binnen 24 uur, een retourbeleid van 100 dagen en een internationale klantenservice. Sinds 2014 heeft Sarenza een eigen schoenenlabel voor vrouwen: ‘ Made by Sarenza’. In september dit jaar kwam daar de schoenenlijn voor mannen ‘Mr Sarenza’ bij.

Sinds 2011 is Sarenza ook verkrijgbaar in Nederland en groeit het aantal bezoeken op de schoenenwebsite dagelijks. Nederland is voor Sarenza een van haar belangrijkste markten en de e-tailer ziet nog ‘veel mogelijkheden tot uitbreiden’.

Beeld: Sarenza

Sarenza