Slowfashion bedrijf Yunit stopt
bezig met laden...
Het Nederlandse duurzame modebedrijf Yunit stopt. De eigenaren gaan zich op hun andere ondernemingen richten. Dit heeft het bedrijf via een persbericht laten weten.
De reden om het merk niet meer voort te zetten komt niet door tegenvallende resultaten of omdat het merk zich niet goed ontwikkelt, maar heeft een medische grondslag. Joeri Borst, mede-eigenaar van het merk, strijdt tegen lymfeklierkanker en wil zich richten op zijn herstel en de andere ondernemingen; mode- en interieuraccessoirebedrijf Yaco en De PakkettenFabriek.
Slowfashion-merk Yunit werd in 2013 door geliefden Josine Castelein en Joeri Borst opgericht met als kerndoel duurzame shirts en sweaters voor zowel man als vrouw aan te bieden. Vanwege het duurzame productieproces lag de verkoopprijs iets hoger dan reguliere T-shirts en sweaters (prijzen varieerden tussen de 69,95 euro en 49,95 euro) en pakten ondernemers een iets kleinere marge.De verkoop verliep via de eigen webwinkel. Yunit lag in meer dan veertig winkels; van conceptstores tot high-end boetiek.
PR-bureau W.Green laat aan FashionUnited weten dat de eigenaren hebben besloten de zomercollectie 2018 niet in te kopen. De huidige online-collectie wordt tegen vijftig procent korting verkocht zolang de voorraad strekt.’
Beeld: Yunit