Snapchat wil shopfunctie aan de app toevoegen
bezig met laden...
Sociale media worden steeds vaker ingezet als verkoopkanaal, en ook Snapchat gaat een shopfunctie aan de app toevoegen. In de ’Discover’-sectie waar een overzicht wordt gegeven van populaire accounts, zullen in de toekomst producten worden voorgesteld die gebruikers direct kunnen aanschaffen. Dat schrijft Recode.
Voor het opzetten van de shopfunctie, genaamd ‘Sweet’, is Snapchat een samenwerking aangegaan met uitgeverij Hearst. Joanna Coles, hoofdredactrice van Cosmopolitan US en directielid bij Snapchat legt uit dat ‘Sweet’ eerst zal worden ingezet om Snapchat-gebruikers producten te laten zien. “Later zal de dienst worden getransformeerd tot e-commerce platform zodat gebruikers direct kunnen kopen wat zij zien,” aldus Coles.
Wanneer de dienst precies aan de app wordt toegevoegd, heeft het bedrijf niet bekendgemaakt. “Het idee over e-commerce is er, maar de technologie voldoet nog niet helemaal aan onze eisen,” liet Coles weten. Snapchat heeft nooit eerder producten van externe bedrijven verkocht, maar gebruikers kunnen bijvoorbeeld wel fotofilters binnen de app kopen.
Onder andere Instagram en Pinterest worden al ingezet door modebedrijven die via deze weg items willen verkopen. Daarnaast zetten veel merken Instagram in om een dialoog aan te gaan met klanten.
Foto: Wired