ST.Studio gaat Supertrash-winkels vervangen
bezig met laden...
Supertrash-oprichtster Olcay Gulsen heeft besloten de eigen winkels van het merk te laten ombouwen tot winkels van haar nieuwe label ST.Studio. “Het was al lang de wens van Olcay om een nieuw label te lanceren dat dichter bij haarzelf ligt,” vertelt Kim Harmsen, verantwoordelijk voor PR & Communicatie bij ST.Studio, aan FashionUnited. Maar voor liefhebbers van Supertrash is er ook goed nieuws, want het merk zal niet volledig uit de winkelstraat verdwijnen.
Nieuw label ST.Studio van Supertrash-oprichtster draait om service
De nieuwe lijn die Gulsen heeft gelanceerd, is volgens Harmsen voortgekomen uit de ontwikkeling die de zakenvrouw zelf heeft doorgemaakt. Items van het nieuwe merk zijn luxer en klassieker dan die van het merk Supertrash, dat meer is gericht op het volgen van de trends. Gulsen hoopt met de nieuwe collectie dan ook een volwassener publiek aan te spreken. De eerste collectie van het nieuwe merk bevat onder andere basic shirts van jersey, ingetogen zwarte jurkjes en colbertjasjes in diverse kleuren. De prijzen van kleding van het merk lopen uiteen van ongeveer 40 euro voor een mouwloze top tot 350 euro voor een leren blazer. Hoe de prijzen van ST.Studio precies verschillen van die van Supertrash, wil Harmsen niet kwijt. “ST.Studio hoger is gepositioneerd met bijbehorende prijzen,” zegt ze hierover. Op de website van het merk wordt verder gemeld dat uiteindelijk ook schoenen en tassen beschikbaar zullen komen, al wordt niet gemeld wanneer dit zal zijn.
Daarnaast is de onderneemster van plan in de winkels van ST.Studio in te spelen op de retailtrend waarbij service steeds belangrijker is geworden. “Olcay heeft gemerkt dat er iets is veranderd in de maatschappij,” vertelt Harmsen. Volgens de PR & Communicatie manager hechtten consumenten altijd waarde aan service in de winkel, maar verwachten zij dit tegenwoordig ook steeds meer in webshops. “En als retailer moet je daar op inspelen.” Achter de schermen wordt daarom gewerkt aan online tools die moeten zorgen voor een goede klantervaring in de webwinkel van ST.Studio. Welke tools dit precies zijn, wil Harmsen op dit moment nog niet kwijt. “In ieder geval willen we vooruitstrevend zijn en een nog sterkere verbinding met de klant aangaan.”
Wat betekent de lancering van ST.Studio voor Supertrash?
Net als de webwinkel zullen ook de 30 winkels van Supertrash in binnen- en buitenland binnenkort worden getransformeerd tot filialen van ST.Studio. Het ombouwen van de winkels zal stapsgewijs gebeuren, en hiervoor trekt het bedrijf een jaar uit. Al betekent dit niet het definitieve einde van het eerstgenoemde merk: “Supertrash blijft voortbestaan. ST.Studio is ons retailmerk, en Supertrash zal in de toekomst alleen nog maar gericht zijn op de wholesale,” licht Harmsen toe. Het merk behoudt dus de ruim 350 verkooppunten in onder andere Nederland, België en Hong Kong. Supertrash is onder andere te koop bij de De Bijenkorf, Raak in Amsterdam en New Paris Londres in Antwerpen.
De eerste winkels die volgens het nieuwe winkelconcept van ST.Studio zijn ingericht, zijn de huidige Supertrash-filialen aan de Leidsestraat in Amsterdam en op het Noordeinde in Den Haag. Beide winkels gaan in de week van 8 februari open. Enkele andere steden waar Supertrash momenteel een eigen winkel heeft, zijn Utrecht, Londen en Antwerpen. Ook deze winkels zullen binnenkort de ST.Studio collectie gaan verkopen. “Over de precieze inrichting kan ik nu nog niets vertellen, maar in ieder geval zal service centraal komen te staan,” sluit Harmsen af.
Supertrash is overigens niet het enige bedrijf dat heeft besloten een andere weg in te slaan door een studio collectie te lanceren. Andere retailers die ook studio collecties aanbieden, zijn onder andere H&M en River Island. Ook het assortiment van de Nederlandse retailer We bevat sinds het eind van 2015 een studio collectie.