Tommy Hilfiger lanceert nieuwe app met shoppable Instagram-foto’s
bezig met laden...
Dat Instagram goed scoort bij de klant is inmiddels wel bekend. Tommy Hilfiger heeft nu een nieuwe Europese app gelanceerd, waarbij de Instagram feed èn de koopknop geïntegreerd zijn in de applicatie.
De app is in zeventien Europese landen uitgerold. De app biedt een speciale Instagram-functie, waarbij Instagram-post shoppable zijn gemaakt. Onder de posts is het kledingstuk te zien met een groene ‘Koop dit’-knop.
Naast de Instagram feed is de app ook voorzien van store scanner waarmee kledingtags gescand kunnen worden, zodat klanten weten of een item nog op voorraad is in een andere vestiging. Ook kunnen ze het item online bestellen.
De klant kan ook een verlanglijstje aanmaken en toegang krijgen tot het loyaliteitsprogramma Hilfiger Club. Via het programma krijgen klanten persoonlijke berichten, promoties en uitnodigingen voor evenementen.
Instagram testte zelf ook al e-commerce mogelijkheden. Vorige maand werd er een nieuwe tool gelanceerd in de Verenigde Staten, waarbij e-tailers een ‘prijskaartje’ aan de producten op de posts konden handen. Deze linkt overigens nog steeds naar de webwinkel zelf.
Beeld: screenshots Tommy Hilfiger app