• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Twee op de vijf luxe aankopen gaan via mobiel

Twee op de vijf luxe aankopen gaan via mobiel

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Nederlandse consumenten lopen voorop als het gaat om luxe aankopen via mobiele apparaten. Samen met Japan, Zweden en Groot-Brittannië hoort Nederland bij de voorhoede. Daarbij wordt er nauwelijks minder besteld dan via een desktop.

Dat blijkt uit het Fashion Flash Report van Criteo, dat onderzoek deed onder 832 online retailers in mode- en luxeproducten in 12 landen. Er werden maar liefst 278 miljoen transacties onderzocht.

Gemiddeld shopt 40 procent van de Nederlandse consumenten via een mobiel apparaat, tegenover een wereldwijd gemiddelde van 33 procent. Wel wordt er 5 procent minder afgerekend dan via een desktop. In andere landen, zoals Japan, Rusland en Frankrijk, is dat bedrag juist hoger dan het gemiddelde.

Verder blijkt dat mobieltjes vooral ’s ochtends worden gebruikt bij online mode- en luxe-aankopen, terwijl het mobiele web ’s avonds juist het grootste aandeel heeft. Tussen de middag gebruikt de consument het liefst een desktop.

De meeste transacties voor online retailers komen via apps; zo’n 54 procent. Maar er werden ook uitschieters naar 78 procent gemeten.

fashion flash report
mobiel shoppen