• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Uniqlo betreedt de Italiaanse markt

Uniqlo betreedt de Italiaanse markt

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Japanse moderetailer Uniqlo maakt zijn debuut in Italië. De eerste winkel in Milaan zal in de herfst van 2019 openen. Dit maakt Uniqlo bekend in een persbericht. Italië is de tiende Europese markt die het Japanse modemerk betreedt.

De nieuwe Uniqlo-winkel wordt gevestigd in Piazza Cordusio, een druk bezocht plein in het centrum van Milaan. Volgens het persbericht zal de winkel drie verdiepingen tellen en de zogeheten LifeWear-collecties van het merk aanbieden voor mannen, vrouwen en kinderen.

"We zijn zeer vereerd en trots dat we in 2019 in Italië kunnen starten", zegt Tadashi Yanai, oprichter van Uniqlo en CEO van Fast Retailing, het moederbedrijf van Uniqlo, in het persbericht. “Met de fantastische winkellocatie in combinatie met ons LifeWear-concept, gebaseerd op het creëren van kleding die voldoet aan de dagelijkse behoefte van de consument en past bij ieders levensstijl, hopen we het Milanese publiek en de internationale bezoeker te veroveren.”

De lancering van Uniqlo op de Italiaanse markt volgt op de lancering in Nederland vorige maand. Op 31 oktober telde het Europese bedrijf van Uniqlo 32 winkels in Rusland, 26 in Frankrijk, 11 in het Verenigd Koninkrijk, 9 in Duitsland, 3 in België, 2 in Spanje en 1 winkel in Zweden en in Nederland. In 2019 maakt Uniqlo in Denemarken zijn debuut. Italië is de tiende Europese markt waar het bedrijf zich zal vestigen.

Fast Retailing
Tadashi Yanai
Uniqlo