• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Wie wint Winkelconcept van het Jaar?

Wie wint Winkelconcept van het Jaar?

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Op 23 oktober zal Comeos, de federatie voor de handel en diensten, de prestigieuze handelsprijs Mercuriusprijs uitreiken. Tien retailers strijden om de eerste plaats, die vorig jaar door Balls & Glory werd gewonnen.

De kandidaten worden beoordeeld door een jury van zeven retailexperts die de afgelopen maanden anoniem langsgingen bij de tien winkels. De prijs kan een behoorlijke impuls geven aan de winnaar ervan. “De Mercuriusprijs heeft Balls & Glory een enorme boost gegeven: het vertrouwen van de jury en de ruime media-aandacht gaven mijn team een serieuze duw in de rug. Daardoor kwam onze omnichannelstrategie in stroomversnelling,” zegt Wim Ballieu van de restaurantketen in een persbericht.

Tot de top tien winkels die kans maken op de prijs behoren het Belgische verpakkingsvrije Robuust! The zero waste shop, Aveve Retail, Scoopstore – een hotspot voor opkomende merken, Elektro Hauben, Eggo Kitchen en House, Delhaize Fresh Atelier, Delitraiteur Eat & Go, slow shopping experience Rituals Wijnegem, Orange Smartstores en Carrefour Shipto.

Comeos
Mercuriusprijs