Yoox Net-a-Porter Group sluit Shoescribe en The Corner
bezig met laden...
De Yoox Net-a-Porter Group gaat zijn multibrand websites Shoescribe.com en Thecorner.com sluiten. Vanaf het voorjaar van 2016 worden consumenten die Shoescribe en The Corner bezoeken automatisch doorgestuurd naar andere websites van de online luxeretailer. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt.
De in Milaan gevestigde modegroep zag een sterke overlap van zowel klanten als merken tussen Shoescribe en The Corner en de andere sites van de retailer, waaronder Yoox, Net-a-Porter en The Outnet. De groep verwacht met deze stap de omzetdaling te kunnen beperken. De winst van Yoox bleef ver achter in de eerste helft van het lopende boekjaar door de fusie met Net-a-Porter.
Zowel Shoescribe en The Corner waren goed voor 2,4 procent van de totale netto inkomsten van de Yoox Net-a-Porter Group, die voor het eerst sinds de fusie eind maart gezamenlijke cijfers bekendmaakte. De nettowinst van de groep steeg met 50,4 procent naar 32,4 miljoen euro. De luxe modegroep had in de eerste negen maanden gemiddeld 26,1 miljoen unieke bezoekers per maand, ten opzichte van 22,4 miljoen vorig jaar. Het aantal bestellingen bedroeg 5 miljoen, tegenover 4,1 miljoen in 2014.
Tegen het einde van komend voorjaar moeten Shoescribe en The Corner gesloten zijn. Medewerkers van beide websites worden verplaatst naar de andere sites van de groep.