• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Zalando biedt merken advertentieruimte in zijn webshop

Zalando biedt merken advertentieruimte in zijn webshop

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

De Duitse e-tailer Zalando heeft in de afgelopen maanden testen uitgevoerd waarbij kledingmerken konden adverteren op speciaal ingerichte winkelruimtes in de webshop. Hiermee gaat het om ongeveer dertig testcampagnes, maar welke merken betrokken zijn geweest bij de test wil het bedrijf op dit moment niet zeggen.

”We hebben in 2015 al gezegd dat we onzelf niet meer enkel als verkoper zien maar als tech-platform voor mode,” zei Jérôme Cochet, verantwoordelijk voor de afdeling Sales en hoofd van Zalando Media Solutions, in een interview met Horizont. “In deze context is Zalando Media Solutions belangrijk, omdat het ons in staat stelt merken met consumenten te verbinden. Met een maandelijks bezoekersaantal van 130 miljoen consumenten waarvan 60 procent de website op een mobiel toestel bezoekt, kunnen wij iets heel aantrekkelijks bieden.”

Door het uitvoeren van de testcampagnes heeft Zalando naar eigen zeggen inzicht kunnen opdoen over wat voor soort campagnes aanslaan, en in hoeverre zij leiden tot conversie. Wat de e-tailer in de toekomst van plan is op het gebied van adverteren in zijn webwinkel, is vooralsnog niet bekendgemaakt. Ook over de precieze opbrengsten en kosten van deze ‘in store’ reclame doet het bedrijf geen uitspraken. “Laat ik het volgende zeggen: met Zalando Media Solutions hopen we iets te kunnen verdienen aan de 97 procent van de consumenten die niets bij ons kopen,” aldus Cochet.

Zalando is overigens niet de eerste e-tailer die zijn digitale winkelruimte aanbiedt als reclamezuil voor merken. Onder andere de Otto Group, Amazon en MediaMarkt doen dit ook.

E-commerce
Zalando
Zalando Media Solutions