• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Zalando investeert in Zwitsers bedrijf gespecialiseerd in beeldherkenning

Zalando investeert in Zwitsers bedrijf gespecialiseerd in beeldherkenning

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

E-commercegigant Zalando heeft geïnvesteerd in het Zwitserse bedrijf Fashwell. Met beeldanalyse-software kan het bedrijf kledingstukken herkennen, die gebruikers op social mediaplatformen herkennen. Dat heeft oprichter en CEO Robert Gentz bekendgemaakt in de Zwitserse krant Handelszeitung.

"Het bedrijf doet spannende dingen op het gebied van beeldherkenning van mode-artikelen," zegt de CEO in de krant. Gentz heeft niet bekendgemaakt hoe groot het belang is wat hij in Fashwell heeft genomen.

Fashwell startte als mobiele app die Instagram posts shoppable maakt, maar wil het liefste focussen op b2b, met bedrijven zoals Zalando. Volgens Emerce ligt 'een link tussen Fashwell en Zalando's inspiratie-app Fleek voor de hand'. Zo zouden gebruikers van de app makkelijk doorverwezen worden naar de productpagina's van Zalando. Tevens zouden merken interessant zijn.

Beeld: Fashwell

fashwell
Zalando