• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Zalando lanceert retour on demand service in heel Nederland

Zalando lanceert retour on demand service in heel Nederland

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

De pilots in Amsterdam en Rotterdam waren een groot succes. Daarom rolt Zalando vanaf 5 oktober de retour on demand service in heel Nederland uit, onder de naam ‘Zalando Haalt Op’. Voor de nieuwe service werkt Zalando samen met Local Express, een initiatief van Post NL.

Ken Fontijn, country manager Benelux bij Zalando: “We hebben zeer positieve reacties gekregen op de pilots en zijn blij dat we al onze Nederlandse klanten deze service nu kunnen bieden. Iedere Nederlander herkent het: weinig tijd. Met Zalando Haalt Op spelen we in op de groeiende vraag van de consument naar meer gemak en flexibiliteit. De consument wil zelf bepalen waar en wanneer de retourzending opgehaald wordt. Met deze service hoeven mensen bijvoorbeeld niet meer om te rijden via een afgiftepunt op een werkdag en dat is wel zo prettig.”

Klanten die producten willen retourneren, kunnen via de site van Zalando kiezen waar en wanneer hun retourpakket wordt opgehaald. In Amsterdam en Rotterdam kan dat al binnen een uur, of op een ander gewenst moment. Buiten de grote steden worden de pakketjes opgehaald in tijdvakken van twee uur. Klanten kunnen uit tijdvakken van een uur kiezen, en de pakketten worden opgehaald tussen 8.00 uur en 21.00 uur. Wie voor 12 uur ‘s ochtends de service boekt, kan het pakket al dezelfde dag laten ophalen. Vanaf het middaguur is de service te bestellen voor de volgende dag.

Omdat de service nog in de startfase is kost het nog niets, in de toekomst zal de klant 4,95 euro betalen voor de retourdienst.

Beeld: Zalando

Zalando