E-tailer Zalando test samen met Adidas in Parijs de levering van bestellingen die buiten de Zalando-shop worden geplaatst. Dat maakt het bedrijf bekend in een persbericht. Met de zogenoemde same day delivery bezorgt Zalando de pakketten van klanten die op adidas.fr hebben besteld.

Voor deze multichannel pilot fase verstuurt Zalando goederen vanuit haar eigen logistieke centrum in Moissy-Cramayel en levert deze dezelfde dag of de volgende dag bij adidas-klanten in Parijs. De klanten bestellen dus niet op de site van Zalando zelf, maar op de Franse website van Adidas.

De pilot is in augustus van start gegaan en is de eerste test van Zalando op het gebied van multichannel. Met deze werkwijze wil het bedrijf zijn merkpartners meer en makkelijkere manieren aanbieden om gebruik te maken van het Zalando-platform. De eerste pakketten, die in een neutrale doos worden geleverd, zijn reeds succesvol geleverd bij de Adidas-klanten in Parijs, stelt het bedrijf in het persbericht.

“Deze test is een belangrijke stap binnen onze platform-strategie. We zijn verheugd dat we samen met onze jarenlange partner Adidas kunnen werken aan deze vernieuwende aanpak, waarbij we synergieën creëren waar onze klanten hun voordeel mee doen. Zowel de adidas-klanten als onze eigen klanten plukken hier de vruchten van, omdat we het gebied waarbinnen Zalando same day delivery aanbiedt verder kunnen uitbreiden”, aldus Jan Bartels, Senior Vice President Customer Fulfilment bij Zalando.

Zalando wil in de toekomst multichannel modellen aanbieden aan meerdere van haar partners, maken ze bekend in het persbericht. In het Zalando Fulfillment Solutions (ZFS) zitten momenteel meer dan 100 merkpartners van het bedrijf. Zalando verzorgt voor hen de levering aan klanten in 14 Europese markten.

"In Parijs werken we niet samen met een ZFS-partner, maar testen we een belangrijk onderdeel van ons toekomstige ZFS-aanbod. We zien een groot potentieel om de multichannel-aanpak uit te proberen met merken die al een deel van hun assortiment bij ons opslaan. Door het Europese logistieke netwerk van Zalando open te stellen voor onze partners, kunnen zij profiteren van onze logistieke expertise, en werken we samen efficiënter”, aldus Jan Bartels in het persbericht.

De pilot zal aanvankelijk zes tot twaalf maanden duren, waarna beide partners de resultaten zullen evalueren.

Zalando is een Europees online platform voor fashion en lifestyle. Opgericht in 2008 in Berlijn, bedient Zalando meer dan 28 miljoen actieve klanten in 17 markten met kleding, schoenen, accessoires en cosmetica.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN