Zalando’s ZLabels ook beschikbaar op andere platforms
bezig met laden...
De dochteronderneming van Zalando, ZLabels, gaat onafhankelijk opereren op de markt. De dochter van Zalando, die de eigen merken van de e-tailer beheert, gaat de 17 merken nu ook aanbieden aan de concurrentie. Dat heeft CEO Jan Wilmking laten weten aan het Duitse Textilwirtschaft.
Het eerste merk dat een stap buiten Zalando zet is het schoenenmerk Zign, dat ook verkrijgbaar zal zijn bij Asos en ook Amazon en Tmall/Alibaba zouden ook op het wensenlijstje staan. Het bedrijf heeft al een nieuwe IT-structuur gebouwd en opereert al los van Zalando via een nieuw magazijn in Peine (Duitsland).
ZLabels heeft onder meer de merken Mint & Berry, Anna Field, Even & Odd en Kiomi onder zijn hoede. Het dochterbedrijf groeit al jaren met dubbele cijfers, en volgens Wilmkings is ZLabels goed voor zo’n 10 tot 15 procent van de totale omzet van Zalando. Dat zou neerkomen op een omzet van 300 tot 400 miljoen euro.
Beeld: ZLabels