• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Zara introduceert binnenkort nieuwe technologische services

Zara introduceert binnenkort nieuwe technologische services

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Het lijkt erop dat alles wat we doen beetje bij beetje zelfbedienend en geautomatiseerd wordt. Ook Spaanse retailgigant Zara is bezig met de uitrol van zijn nieuwste technologische ontwikkelingen en test momenteel de werking van interactieve paskamers en zelfbedieningskassa’s. Deze zouden begin volgend jaar in alle Zara-winkels wereldwijd moeten worden geintroduceerd.

Volgens Refinery29, dat vorig jaar het hoofdkantoor van moederbedrijf Inditex in Arteixo, Spanje bezocht, staan er bovendien nog meer technologische innovaties op de planning. Een woordvoerder van Zara heeft aan FashionUnited bevestigd dat de moderetailer de nieuwe technologische service afgelopen drie maanden in drie winkels in de Verenigde Staten, Spanje en Duitsland heeft getest.

Het nieuwe systeem, dat de winkelervaring van consumenten moet vergemakkelijken, beschikt onder andere over tablet-schermen die in iedere paskamer zijn geïnstalleerd. Elke tablet is verbonden met de toonbank bij de ingang van de pasruimte, waardoor klanten deze ruimte niet meer uit hoeven om een kledingstuk in een andere maat of kleur te proberen. Op het tablet-scherm kunnen zij bovendien aanbevelingen zien en hulp vragen aan een medewerker in de winkel. Daarnaast biedt het systeem informatie over de hoeveelheid beschikbare items van ieder product.

Zara doet bovendien ook een proef met een zelfbedienend kassasysteem in de winkels. Hoe en wanneer de modegigant de nieuwe services precies gaat uitrollen in alle winkels, is echter nog onduidelijk.

Beeld: Zara Facebook

Inditex
Zara