Zara opent tweede winkel in Amsterdam met nieuw winkelconcept

Na de opening van de eerste winkel 14 jaar geleden opent Zara op donderdag 28 mei haar nieuwe Amsterdamse flagshipstore aan de Nieuwendijk. In het nieuwe filiaal wordt voor het eerst een nieuw winkelconcept geïntroduceerd. Het nieuwe concept werd al eerder gepresenteerd in het buitenland, waaronder New York, Londen, Parijs en Shanghai, en onlangs België.

Het nieuwe concept is gebaseerd op vier principes: schoonheid, helderheid, functionaliteit en duurzaamheid. “De eenvoud, versterkt door de aanwezigheid van grote ruimtes die de grenzen tussen het plafond en de wanden vervagen, creëert een gevoel van openheid en vrijheid," zegt Zara. “Door neutrale kleuren in de winkel te gebruiken, gaat er meer aandacht naar de collecties en de displays.” Ook voldoet het nieuwe winkelconcept aan de speciale eco-richtlijnen van moederbedrijf Inditex, waardoor de winkel dertig procent minder energie verbruikt, en vijftig procent water bespaart. De winkel, die drie verdiepingen telt, heeft een oppervlakte van 3.300 vierkante meter en is na de het filiaal op de Kalverstraat de grootste Zara-winkel in Nederland. Alle lijnen van het merk (Woman, Basic, TRF, Kids en Man) zullen verkrijgbaar zijn in de nieuwe flagshipstore.

Momenteel heeft Zara 26 winkels in Nederland en sinds 2009 is er ook een Nederlandse webwinkel.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN