• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Zo ziet het vernieuwde winkelconcept van Miss Etam eruit

Zo ziet het vernieuwde winkelconcept van Miss Etam eruit

Door Arjan Ranjbar

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail |IN BEELD

Miss Etam heeft het winkelconcept vernieuwd. In winkelcentrum Stadshart Amstelveen, waar het damesmodemerk zijn intrek nam in een nieuw pand, is het interieur te bewonderen.

"Uitgangspunt is dat de winkel actueel, maar vooral warm, zacht en vrouwelijk aanvoelt," laat een woordvoerder van het merk aan FashionUnited weten. Dit is gebeurd door de toevoeging van sfeerverlichting en het gebruik van onder andere gordijnen, hout en accessoires. Daglicht vormt ook een belangrijk onderdeel van het concept.

Miss Etam vernieuwt winkelconcept

In het midden van de winkel bevindt zich een E-vormig meubel - in de vorm van de letter E uit het merklogo - dat fungeert als kledingrek, maar ook als bar voor de klant die een kop koffie nuttigt. Miss Etam heeft ook een nieuwe omgeving gecreëerd voor de presentatie van de productgroep broeken. Op de entresol kunnen klanten terecht voor de Miss Etam plus-collectie.


Het concept is ontwikkeld in nauwe samenwerking met interieurbureau B-Covered. "Het vernieuwde concept is onderdeel van een groter initiatief om de ingezette groei verder te versnellen,” aldus de woordvoerder. "In de komende tijd zullen wij nog meer doen om ons merk nog relevanter, en meer onderscheidend te maken." Het plan is om de nieuwe indeling in zowel bestaande als toekomstige winkels door te voeren.

Miss Etam heeft ruim negentig winkels in Nederland. In boekjaar 2016 werd door het damesmodemerk een omzet van 98,7 miljoen euro gerealiseerd, blijkt uit cijfers van moederbedrijf FNG Group.

Beeld: Miss Etam

FNG Group
Miss Etam