• Home
  • Press
  • Mode
  • Bekende Nederlanders spreken zich uit tegen bont in uniek T-shirt Bas Kosters

Bekende Nederlanders spreken zich uit tegen bont in uniek T-shirt Bas Kosters

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Modeontwerper Bas Kosters en Bont voor Dieren hebben de krachten gebundeld voor een nieuwe campagne tegen de bontindustrie: Are you Fur Real? Met een uniek T-shirt, speciaal ontworpen voor Bont voor Dieren, vragen Bas Kosters en vele bekende Nederlanders om aandacht voor het dierenleed dat schuil gaat achter bontkragen. De opbrengst van het shirt, dat vanaf deze week exclusief te koop is bij Bont voor Dieren, is bestemd voor de campagnes tegen de bontindustrie.

Bekende Nederlanders dragen het shirt al, waaronder Anna Drijver, Janine Abbring, Loretta Schrijver, Geraldine Kemper, Sanne Vogel, Aafke Romeijn, Ruben van der Meer, André Dongelmans , Kimberly Klaver, Mark Schadenberg, Tarikh Janssen, Tatum Dagelet, Sophie Hilbrand, DJ Wannabeastar en Eddy Zoëy. De foto's zijn hier te zien.

Ontwerper Bas Kosters: ‘The future of fashion is fur free. Ik ben blij dat ik met mijn ontwerp aandacht kan vragen voor de miljoenen dieren die hun leven slijten in draadstalen kooitjes.’

De afgelopen week werd de spanning al opgebouwd door foto's op social media te verspreiden waarin het shirt niet te zien was maar wel al een statement gemaakt werd tegen bont. De bekende Nederlanders zijn cabaretiers, presentators, acteurs, sporters en schrijvers. Samen hopen zij bontdragende jongeren te bereiken die vaak geen idee hebben wat de herkomst is van hun bontkraag.

Bas Kosters voerde meerdere malen actie voor Bont voor Dieren en ontwierp ook al eens eerder een shirt. Helaas is de strijd nog niet gewonnen wat hem ertoe bracht opnieuw aandacht te vragen voor de ware fashion victims: de dieren in de bontindustrie.

Bont voor Dieren directeur Nicole van Gemert: ‘Deze week werd bekend dat Jean Paul Gaultier stopt met het gebruik van bont in zijn collecties. Hij schaart zich daarmee in een lange rij van ontwerpers die bontvrij zijn gegaan zoals Gucci, Michael Kors en Burberry. Maar we zijn er nog niet. Nog steeds worden er miljoenen vossen, nertsen, wasbeerhonden en coyotes gedood om te dienen als accessoire in de mode’.

De opbrengst van het shirt gaat geheel naar de campagnes van Bont voor Dieren tegen de bontindustrie.

Bas Kosters
Press Club
Press Release