• Home
  • Press
  • Mode
  • Bulaggi’s zomer special: Celebrate collectie

Bulaggi’s zomer special: Celebrate collectie

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Celebrating 50 years of colourful experiences


Hilversum, 8-1-2019 – Bulaggi, bekend van haar tassen met kleurrijke prints en gedetailleerde afwerking, viert in 2019 haar 50-jarig bestaan. Daarom presenteren we vandaag de Celebrate collectie | zomer 2019.


Bulaggi houdt van kleur. Ze viert het leven en staat bekend om haar uitgesproken en eigentijdse stijl, die ook in deze nieuwe Celebrate collectie goed is terug te zien. Er is, zoals we gewend zijn van Bulaggi, veel variatie in materiaal. Daarnaast hebben alle tassen een rijke afwerking van tassels tot metalen ritsen. De nieuwe prints zijn one of a kind en speciaal voor deze collectie ontworpen. De Celebrate collectie zal voor het eerst te zien zijn op de Première Classe in Parijs, van 18-21 januari 2019.

Celebrating 50 years

Op 30 mei 1969 werd Bulaggi opgericht door het echtpaar Wim en Trix Walraven. Het bedrijf werd gestart vanuit hun bescheiden flat in Hilversum. Bulaggi groeide de afgelopen 50 jaar uit tot het mooie Europese familiebedrijf dat ze vandaag is. Sinds 2017 staat Annemarieke Schouten-Walraven aan het roer. Bulaggi’s hoofdkantoor en showroom zijn nog steeds gevestigd in Hilversum, vanwaar Annemarieke met een hecht team de hele Europese markt bedient. De warmte en liefde voor het merk is goed voelbaar binnen het bedrijf. Het is dan ook geen toeval dat de series uit de Celebrate collectie de namen van de dames in het team hebben gekregen: Elise (e-commerce), Lobke (design), Marcella (marketing & communicatie), Sabrina (sales & export), Mirjam (sales NL), Annemarieke (directeur-eigenaar) en haar moeder Beatrix (mede-oprichtster).

Dé Celebrate print

Met een knipoog naar de oud-Hollandse tegeltjes print, wat de start van Bulaggi memoreert, is de serie ‘Annemarieke’ met haar print dé eye-catcher binnen de Celebrate collectie.

Uni & Accenten

De serie ‘Sabrina’ heeft een uni-design en is herkenbaar aan haar heldere kleuren en het materiaal dat een gekreukt papier look heeft. Bij de serie ‘Elise’ zijn verschillende delen tegen elkaar aangezet op zacht materiaal. Ze zijn gekeerd en niet doorgestikt, wat een prachtige vloeiende overgang laat zien. De 3-D tas met metalen rits uit de serie ‘Lobke’ is een mooie uni tas met accent als gevolg van de doorsnijding die een metallic detail laat zien.

Tijdloze klassiekers

Deze tijdloze klassieke modellen zijn onderdeel van de ‘all year’ collectie en vormen de serie ‘Beatrix’. Ze zijn verkrijgbaar in zwart, rood en grijs.

De zomer ’19 Celebrate collectie is vanaf medio januari te bestellen door de winkelier en wordt uitgeleverd vanaf midden maart.

“Ik ben zo ontzettend trots op waar we vandaag staan met het merk Bulaggi. Ik heb het bedrijf natuurlijk van kleins af aan zien groeien en bloeien en heb Bulaggi door mijn aderen stromen. Ik bouw samen met mijn team aan een merk dat ook de komende 50 jaar kleur gaat geven aan het leven van onze vrouwelijke fans. En wie weet mag ik het stokje ooit eens overdragen aan één van mijn eigen dochters.” Annemarieke Schouten-Walraven, eigenaar en ontwerpster bij Bulaggi.


Over Bulaggi, the bag | Desire within reach

Bulaggi wil alle unieke kenmerken van een vrouw vieren met een perfect passende tas. In een tijd waarin een outfit niet alleen een look is maar onderdeel van je identiteit, vinden wij het belangrijk dat dit bereikbaar is. Bulaggi begrijpt wat vrouwen willen en biedt een reeks betaalbare, on-trend tassen van hoge kwaliteit met rijke extra’s voor iedere gelegenheid. Onze tassen zijn niet getest op dieren en vrij van dierlijke materialen.

Familiebedrijf

Bulaggi is een Nederlands familiebedrijf dat in 2019 al 50 jaar dames handtassen en accessoires ontwerpt en produceert. Opgericht door het echtpaar Wim en Trix Walraven, vandaag de dag onder leiding van dochter Annemarieke Schouten-Walraven. Bulaggi tassen worden gekenmerkt door de perfecte balans tussen functionaliteit en design. Luxe extra’s en veel detail zorgen voor een ongekend rijke uitstraling van iedere tas, ook wel het karakteristieke ‘BULAGGI-gevoel’ genoemd.

Annemarieke Schouten–Walraven: “Wij hebben Bulaggi door onze aderen stromen, dat maakt het voor ons eenvoudig om de continuïteit in merkbeleving en collecties te kunnen waarborgen. Het vertrouwde Bulaggi-gevoel uit zich in mooie, betaalbare tassen volgens de laatste trends met veel detail en rijke extra’s. Iedere collectie opnieuw.”

BULAGGI
Press Club
Press Release