CALVIN KLEIN viert 50 jaar aan iconische stijlen met de CK50 capsulecollectie
bezig met laden...
Amsterdam, oktober 2019 - Calvin Klein viert met het uitbrengen van de CK50 collection 50 jaar van ongefilterde zelfexpressie en provocatie. Deze unieke capsulecollectie met iconische stijlen is te herkennen aan het exclusieve CK50-logo.
Vanaf vandaag verkrijgbaar: een gedurfde collectie van klassieke silhouetten met onverwachte logoplaatsingen die alledaagse items een morderne twist geven. Op de dames denims, jurken, en sweatshirts en heren denims, nonchalante hoodies, en crewnecks wordt het monogram herhaald of is er zorgvuldig nagedacht over de plaatsing van het exclusieve logo. T-shirts, ondergoed van een katoen-modalmix, en een uitgekiende selectie accessoires maken de collectie af. Het kleurenpallet voor deze collectie bestaat uit gewassen zwart, blauw en rood. Sommige stijlen in de capsulecollectie zijn afgewerkt met een CK50 leren patch.
De campagne, geschoten door Glen Luchford, bestaat uit een reeks visuals waarin vrienden van het merk centraal staan in een tijdreis langs historische gebeurtenissen en thema's vanaf de start van het ruimtevaarttijdperk tot aan het digitale tijdperk. Justin Bieber schittert in zijn Calvins naast zijn vrouw Hailey Bieber in hun eerste gezamenlijke campagne. Naast deze twee sterren maken ook A$AP Rocky, Kendall Jenner, Troye Sivan, Liu Wen, Parker Van Noord en Rebecca Leigh Longendyke hun opwachting. De campagne is een weerspiegeling van het rebelse karakter waar CALVIN KEIN de afgelopen 50 jaar vorm aan heeft gegeven en is daarmee een eerbetoon aan de voortdurende invloed die het merk heeft op de popcultuur.
De CK50-collectie is vanaf vandaag slechts voor een beperkte tijd te verkrijgen op www.calvinklein.com en vanaf morgen in de winkel & de Bijenkorf. Vanaf donderdag 10 oktober is er een pop-up store en speciale window take over in de Bijenkorf Amsterdam. De campagne wordt ingeleid met een themasong en zal in eerste instantie digitaal en via de socials worden uitgerold en zal worden ondersteund met uitingen via digitale media, sociale media en high-impact outdoorlocaties.
'50 Years of Calvin Klein'Over Calvin Klein Inc.
CALVIN KLEIN is een wereldwijd lifestylemerk dat het toonbeeld is van gedurfde, vooruitstrevende idealen en een verleidelijke esthetiek. Wij willen onze klanten blijven boeien en inspireren met uitdagende beelden en spraakmakende ontwerpen die de zintuigen prikkelen. Sinds de oprichting in 1968 door Calvin Klein en zijn zakenpartner Barry Schwartz hebben we met onze strakke lijnen en innovatieve ontwerpen een toonaangevende reputatie opgebouwd binnen de Amerikaanse modewereld. De wereldwijde retailomzet van CALVIN KLEIN producten bedroeg in 2018 meer dan $ 9 miljard en de producten werden naar meer dan 110 landen gedistribueerd. Er werken over de hele wereld meer dan 11.500 mensen bij Calvin Klein. PVH Corp. is sinds 2003 eigenaar van het merk.