DENHAM lanceert samenwerking met MEDICOM TOY CORPORATION voor limited edition BE@RBRICK
bezig met laden...
AMSTERDAM, NEDERLAND – DENHAM lanceert samenwerking met MEDICOM TOY voor limited edition BE@RBRICK.
Ontwikkeld door de erkende MEDICOM TOY CORPORATION uit Japan, de allereerste BE@RBRICK werd uitgebracht op 27 mei 2001 als cadeau aan de bezoekers van de World Character Convention 12 in Tokio.
Vanaf dat moment is de beer een cultureel icoon geworden, vernieuwd en her-ontworpen door kunstenaars over de hele wereld. DENHAM heeft zich hier inmiddels bij aangesloten en heeft zijn eigen BE@RBRICK ontwikkeld.
De DENHAM x BE@RBRICK heeft een all-over scissor print, die is ontstaan vanuit de obsessie van oprichter en creative officer Jason Denham voor scharen. De schaar is tevens ook het logo van het merk.
De all-over print bevat scharen met boksbeugels als handvaten, scharen met kettingzaag tanden als bladen en scharen met propellers, wat typerend is voor DENHAM’s motto: ‘Worship Tradition and Destroy Convention’.
De DENHAM x BE@RBRICK is verkrijgbaar in drie maten. De standaardmaat (100%) is 7 centimeter hoog, de medium (400%) 28 centimeter hoog en de large (1000%) is maar liefst 70 centimeter hoog.
De DENHAM x BE@RBRICK-samenwerking bevat daarnaast ook een exclusieve capsule collectie met DENHAM-sweatshirts, t-shirts en ook een limited edition accessoire collectie. Deze collectie is ontwikkeld in samenwerking met FABRICK (ook een bedrijf binnen het MEDICOM TOY merk) en bestaat uit iPhone hoesjes, rugtassen en slippers maar ook high-end, custom made meubilair.
De exclusieve DENHAM x BE@RBRICK-collectie is online beschikbaar via DENHAM.com, alle DENHAM-winkels wereldwijd en bij geselecteerde wholesale partners.