DIESEL HAɄTE COUTURE
bezig met laden...
Presenteert
HAɄTE COUTURE
The more hate you wear the less you care
Samen met
Nicki Minaj, Gucci Mane, Bella Thorne, Tommy Dorfman and more
19 september 2018 - We zijn allemaal wel eens het slachtoffer geweest van negativiteit en kritiek op social media. Wat je ook doet online, er staat altijd wel iemand klaar om kritiek te leveren. En wanneer we geraakt worden door ongerechtvaardigde haat, nemen de meesten van ons een stap terug. Maar je verbergen en je er slecht over voelen, zal niemand helpen.
De waarheid is dit: hoe meer je de haat blootstelt die je ontvangt en het behandeld met ironie en oneerbiedigheid, hoe minder kracht het heeft om schade aan te richten. Daarom lanceren we Haute Couture. Een unieke collectie ontworpen om juist dit te doen: haat te ontkrachten.
Waar te beginnen dan bij onze eigen ervaringen? We namen een deel van de haat die Diesel als merk ontving, zoals 'Diesel is dead' en 'Diesel is not cool anymore', en laten het zien met trots en veranderen ze in unieke items.
Omdat niemand meer haat krijgt dan de beroemdheden en de namen die we volgen op sociale media, trappen we deze campagne af met een groep polariserende wereld persoonlijkheden waaronder Nicki Minaj, Gucci Mane, Bella Thorne, Bria Vinaite, Tommy Dorfman, Miles Heizer, Yovanna Ventura, Barbie Ferreira, Yoo Ah-In en Jonathan Bellini. Ook om een belangrijke boodschap af te geven: "The more hate you wear the less you care".
Ze hebben de ergste haat reacties die ze ooit hebben ontvangen uitgekozen. Wij hebben exclusieve Haute Couture items voor elk van hen ontworpen. Nicki Minaj werd "The Bad Guy" genoemd. Gucci Mane kreeg te horen: "Fuck You, Imposter". Bella Thorne kreeg de naam ''Slut'' en Tommy Dorfman werd uitgemaakt voor "Faggot". Al deze opmerkingen zijn nu limited-edition items in de Haute Couture -collectie, beschikbaar vanaf 19 september in geselecteerde Diesel-winkels en op diesel.com.
Dit nieuwe hoofdstuk van Diesel-communicatie start en leeft waar haat ontstaat - voornamelijk op sociale media - met een reeks van gepersonaliseerde video's van elk lid van onze sterren cast. We zien ze dansen en vieren op ironisch wijze de haat die ze ontvangen hebben. Hierdoor helpen ze de wereld de campagneboodschap te ervaren.
We doen dit om iedereen te inspireren om hun eigen unieke Haute Couture-items te maken. Vanaf 6 oktober laten we onze klanten in de belangrijke markten deze nieuwe collectie personaliseren, creëren en de ergste comments te dragen. Met de verkoop van de Haute Couture-artikelen doneert Diesel aan de OTB foundation om anti-pest en cyber-pest programma’s te ondersteunen.