Dockers(R) pakt uit met een nieuwe campagne voor het Fall/Winter seizoen.

In september lanceert Dockers® hun nieuwe Europese campagne ‘To change the world, you don’t need a suit’. We zien een episch duel tussen de moderne, laid-back mindset die we associëren met Dockers® chino’s, en het klassieke, traditionele maatpak. Het weerspiegelt een struggle die we allemaal wel kennen: gaan we voor voorspelbaar en traditioneel, of willen we liever iets nieuws?

EEN NIEUWE GENERATIE

Het zakelijk landschap verandert. Een nieuwe generatie vindt hun plek in het kantoorleven en heeft het doel om de wereld te verbeteren. Dockers® is hét merk dat mannen het zelfvertrouwen geeft om goede ideeën in werking te zetten. De #YouDontNeedASuit campagne vraagt ons twee mindsets te vergelijken: ga je voor traditioneel of avontuurlijk? De traditionele keuze is een klassiek pak, terwijl Dockers® je het comfort én de stijl biedt om op belangrijke momenten in je carrière jezelf te kunnen zijn. Zo durf je een stuk sneller uit je comfort zone te stappen.

Werk jij op een kantoor en kijk je elke week uit naar Casual Friday? Dat hebben we aan Dockers® te danken. Het merk was in de jaren 90 verantwoordelijk voor de Casual Friday beweging en liet mannen daarmee zien dat ze zichzelf konden zijn zonder een pak te dragen. De nieuwe campagne eert de geschiedenis van Dockers® door die boodschap in een modern jasje te steken.

“Met deze campagne geven we een moderne draai aan onze roots. Het doel van Dockers® is om mannen te laten zien dat je geen pak hoeft te dragen om de beste versie van jezelf te zijn. Je hebt geen uniform nodig. Dockers® Smart 360 Flex™ geeft je het uiterlijke én innerlijke zelfvertrouwen om alle uitdagingen aan te gaan. Dat deden we in de jaren 90 met de Casual Friday beweging en nu zijn we terug met de provocatie en het gevoel voor humor waar ons merk groot mee is geworden. Millennials geloven dat je alles kunt bereiken met de juiste mentaliteit – er is geen traditioneel pak meer nodig om professioneel over te komen.” – Joan Calabia (Brand Marketing Director, Dockers® Europe)

THE MAKING OF

De commercial vertelt het verhaal van een jonge ondernemer die tijdens een late avond doorwerken in slaap is gevallen. Als hij ‘s ochtends wakker wordt en naar zijn kast loopt om zich aan te kleden, staat er ineens een pak in de weg. De film is opgenomen in Sofia (Bulgarije) en draait om de eeuwige strijd tussen de hoofdpersoon en het pak. Om de bewegingen zo realistisch mogelijk te maken heeft Britse acteur Tom Kane een volledige choreografie van vechtmoves moeten leren. Het pak werd bediend behulp van marionette spelers in groene bodysuits, die er in de post-production uit zijn geëdit. Het doel was om alles zo realistisch mogelijk te laten lijken en zo veel mogelijk praktische effecten te gebruiken, in plaats van computeranimaties.

DOCKERS® SMART 360 FLEXTM

#YouDontNeedASuit gelooft dat jij klaar bent voor alles wat er op je pad komt. De Smart 360 Flex™ Chino is de perfecte chino voor de “Always On” lifestyle, met four-way stretch stof en unieke details, zoals een security pocket. Combineer de broeken met het recent gelanceerde Smart 360 Flex™ Button Up Shirt, van gebreide stof. Met alle technieken van de Smart 360 Flex™ is dit een overhemd dat net zo comfortabel zit als een T-shirt.

Dockers® chino’s zijn ontworpen met één doel: jou genoeg zelfvertrouwen geven om al je doelen te bereiken. Je hebt namelijk geen pak nodig om de wereld te veranderen.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN