H&M en Zweeds cult merk Eytys slaan handen ineen voor een unisex collectie
bezig met laden...
H&M en Zweeds cult merk Eytys slaan handen ineen voor een unisex collectie.
H&M en Zweeds cult merk Eytys slaan handen ineen
H&M kondigt met trots de samenwerking aan met mede-Zweeds sneakermerk Eytys. Het merk Eytys staat vooral bekend om zijn sneakers met de herkenbare gestroomlijnde en chunky zolen, hun kijk op unisex kleding en de altijd perfect ontworpen key items.
2018-12-12 09:00
"Met deze samenwerking hopen we alle H&M-klanten kennis te laten maken met onze ontwerpfilosofie van het robuust maar fijn loos ontwerpen waar functie en verfraaing samen komen. De collectie heeft alles te maken met proporties, het creeren van een uitgesproken unisex silhouet door te spelen met loose fits en chunky gestroomlijnde sneakers. Het is de Eytys manier van een generieke look, een look die bedoeld is om een boost te geven aan je attitude en confidence."
Max Schiller, Creative Director Eytys
De EYTYSxHM collectie bestaat uit unisex sneakers, kleding en accessoires met een kleine selectie voor kinderen. De collectie is ontworpen in samenwerking met het H&M in-house designteam. De Eytys manier van ontwerpen en hun visie is geworteld in het digitale tijdperk, maar ook in de vrijheid van beperkingen gebaseerd op gender en leeftijd. H&M en Eytys hebben samen de kern van het Eytys DNA verwerkt in een fashion-forward unisex collectie.
De collectie bevat sneakers, schoenen en laarzen in leer, suede en canvas samen met jassen, T-shirts, broeken en denim in materialen als katoen, fake leather, nylon en ruw onbewerkte denim. De schoenen hebben allemaal de kenmerkende Eytys zool. De kleding heeft een boxy fit, wat maakt dat er geen onderscheid zit tussen de dames- en herenitems.
Snakeskin print, glimmend nep leer en soepel suede zijn gemixt met stug katoen en humoristische opdrukken. Het kleurenpallet in de collectie is flesgroen, schoolbus geel, beige en donkerblauw. Alles in de collectie kan gemakkelijk gemixt worden en matcht met welke mood dan ook, waardoor de klant zijn zelfverzekerheid kan showen, in zichzelf en in zijn of haar style.
Elke paar schoenen van deze collectie komt in een schoenendoos met een uniek artwork ontworpen door kunstenares Zoe Barcza.
De collectie is te verkrijgen vanaf 24 januari, in geselecteerde winkels wereldwijd en online.