Howlin' lanceert high summercollectie in badstof en pastelkleuren
bezig met laden...
Howlin’ trotseert de heetste zomerdagen met een frisse high summercollectie die voor instant verkoeling zorgt. Luchtig breigoed in frisse pastelkleuren laat zich alterneren met shirts en tops in ultrazachte badstof. Monochroom, gestreept, gebatikt of met colour block: elk stuk interpreteert de typerende Howlin’-look op een speelse manier. Zo toont Howlin' eens te meer hoe kwaliteitsbreigoed een plaats heeft in elke hoogzomergarderobe.
Howlin' SS19
In minder dan tien jaar baande het breigoedlabel van de Antwerpse broers Jan en Patrick Olyslager zich discreet een weg naar de meest exclusieve multimerkenboetieks wereldwijd. Intussen telt het label meer dan 150 indrukwekkende verkooppunten, waaronder klinkende namen als de Britse online gigant Mr. Porter, het Parijse instituut Merci of de Japanse retail pionier Isetan, om er slechts enkele te noemen. Kortom: een portfolio die tot de verbeelding spreekt. Bovendien blijkt Howlin' in deze boetieks nog eens bijzonder geliefd bij het internationale publiek. Zo klom het Belgische label, in twee seizoenen op naar de top vijf van best verkochte knitwearmerken op Mr. Porter.
Howlin' SS19
Voor wie deze zomer liever op veilig speelt, suggereert Howlin' stukken in tijdloze tinten als grijs, wit of zwart, al dan niet vertaald naar klassieke strepen of eenvoudigweg monochroom. De zomercollectie biedt een uitgebalanceerde mix van blikvangers en basics. Licht breiwerk wordt aangevuld met sweaters, polo's, t-shirts met of zonder knoopjes en voor al wie een full Howlin’ look ambieert, zijn er ook totebags.
Howlin' SS19
Eerder dan in te zetten op vrijblijvende trends, gaan de Antwerpenaren prat op artisanale know-how en hoogwaardige materialen. Het jonge merk breit op geheel eigen tempo verder aan de toekomst en brengt tijdloze stuks met een speelse knipoog in een meesterlijke uitvoering. Hoewel de zachte goodies inmiddels op meer dan 150 exclusieve locaties te vinden zijn, laten Jan en Patrick geen ruimte voor compromis op het gebied van kwaliteit. De zomercollectie is dan ook 100% Belgisch: ze wordt integraal in een Belgisch familieatelier geproduceerd.
Howlin' SS19
In België vind je Howlin' voor mannen en vrouwen onder meer bij Morrison (Antwerpen), Orlanda (Brussel), Harvest Club (Leuven), llinois (Gent) en Basile (Nieuwpoort). De collectie is eveneens verkrijgbaar via www.morrison.be en www.orlanda.store.
Howlin' shop je online bij www.mrporter.com, www.superdenim.com, www.unionmadegoods.com, www.oipolloi.com, www.morrison.be, ... Prijzen van de collectie variëren tussen 65 euro voor een tote bag en 175 euro voor een gebreide trui.
O V E R H O W L I N '
Howlin' is het Antwerpse breigoedlabel van broers Jan en Patrick Olyslager. Howlin' wordt geroemd om zijn kwalitatieve truien en accessoires in hoogwaardige shetlandwool. Het label dat letterlijk 'stinkt' betekent in een Schots dialect, gaat prat op de finesse van artisanale ateliers in Schotland en Ierland, sinds jaar en dag meesters in breigoed. De zomercollecties in katoen worden steevast in België geproduceerd.
Het Belgische merk is al enkele jaren aan een internationale opmars bezig en de volwassen lijn wordt wereldwijd verkocht bij 150 multimerkenboetieks. Howlin' ligt bij klinkende namen als Mr. Porter (Londen en VS), Matches Fashion (VK), Garbstore (VK), Merci (Parijs), Mohawk General Store (VS), Oi Polloi (Londen, Manchester, www.oipolloi.com), END. (Londen), Isetan (Tokio), United Arrows (Tokio), Beams (Tokio), Nanamica Stores (Japan), Trunk Clothiers (Londen), Unionmade (San Francisco, www.unionmadegoods.com), Neighbour (Canada), Ima:zine (Japan), Need Supply (VS), Beaker (Korea), enz. In België vind je het breigoed voor mannen en vrouwen onder meer bij Morrison (Antwerpen), Orlanda (Brussel), Harvest Store (Leuven), Illinois (Gent) en Basile (Nieuwpoort). De collectie is eveneens verkrijgbaar via www.morrison.be en www.orlanda.store.
Howlin' heeft capsulecollecties op zijn conto met Mr. Porter, Opening Ceremony, Opening Ceremony x Ace Hotel, Mackintosh, Vendor en Cereal Magazine. Het merk telt fans als Tame Impala, Allah Las, Nick Waterhouse, Ellar Coltrane, Rinus Van de Velde en Bent Van Looy.