I Love Mr Mittens speelt voor AW19 in op internationaal publiek met wintercollectie in lichte wol
bezig met laden...
I Love Mr Mittens kerft al meer dan tien jaar een niche voor zichzelf uit in het modelandschap. Na een succesvolle doorstart in Australië woont en werkt oprichtster Stéphanie Caulier sinds 2016 opnieuw in België. Toch blijven haar atypische, cosy knits geliefd bij een internationaal publiek, van Japan tot de Verenigde Staten. Deze winter speelt I Love Mr Mittens in op de ongelooflijke diversiteit onder zijn fans met niet één maar wel twee collecties, Light Wool en Chunky. Nu lanceert het tricotlabel een hartverwarmende collectie van gebreide must-haves in lichte wol en ditto kleurtjes.
Het verhaal van I Love Mr Mittens leest als het relaas van de zoektocht naar de liefde. Nadat ze de man van haar leven ontmoet, ruilt Stéphanie Caulier haar thuisbasis België in voor het verre Perth. Eén heikel detail: ze had er geen job en was maar al te hongerig naar een nieuwe uitdaging. Op vakantie in New York in 2007 wordt ze tijdens een bezoek aan een breicafé teruggevoerd naar een vervlogen jeugdliefde, de liefde voor breien. Terug op Australische bodem neemt het idee van een eigen knitwear label snel vorm aan. En zo ontstond I Love Mr Mittens, een atypische naam voor een evenzeer atypisch tricotmerk, ontleend aan een protagonistische kat uit een kinderboek.
I Love Mr Mittens staat voor hoogwaardig, duurzaam breigoed in 100% wol en 100% Pima katoen dat door ervaren breisters in lokale ateliers in Peru en Australië met de hand vervaardigd wordt. Het breigoedlabel zette zijn eerste stappen met oversized sjaals in alpaca. Intussen telt de collectie cardigans, kimono’s, poncho’s en zelfs jurken, in premium light wool en alpaca en in de zomer ook in een high-standard katoen. Met de keuze voor twee wintercollecties in verschillende kwaliteiten speelt Caulier in op de uiteenlopende noden van haar internationaal cliënteel, toonaangevende multimerkenboetieks zoals MatchesFashion.com en ModeOperandi.com, elk met hun eigen klimaat en doelpubliek.
Wars van modetrends ambieert I Love Mr Mittens een vast aanbod aan kwalitatieve basics te presenteren waar je keer op keer naar teruggrijpt. Trouwe volgers van het merk kunnen prat gaan op het gegeven dat hun chunky goodies hen nog vele jaren zullen verwarmen. Die feilloze quality standard zorgt ervoor dat ze niet enkel teruggrijpen naar dat ene stuk, maar graag investeren in het verzamelen van nieuwe collector's items. Zo overstijgt I Love Mr Mittens de gangbare definitie van een modelabel. Het merk ziet zichzelf dan ook als een ware community en trekt deze visie in één lijn door van productie naar wholesale.
Hoewel I Love Mr Mittens gelooft in tijdloze kwaliteit, schuift het label elk seizoen nieuwe snits en frisse kleurschakeringen naar voren. Ook de Light Wool-collectie breit deze winter voor elk wat wils: wie het graag op veilig speelt, vindt heil in een waaier aan kleuren, van geraffineerd gebroken wit over understated kastanje tot net dat juiste charcoal black. Voor wie ook tijdens lange winterdagen graag optimistisch voor de dag komt, is er een veelheid aan luchtige tinten: zachtroze of burnt orange cardigans en truien overbruggen elke winterprik.
Het Belgo-Australische label blijft met trots een buitenbeentje in de mode-industrie. Caulier steunt op de artisanale know-how van getalenteerde knitters om zo ook op materiaaltechnisch vlak steeds te innoveren. Dit seizoen brengt het merk een update van hun veelgeprezen klassieke cardigan. Deze knitwear staple blijft een van de bestsellers en wordt nu mede een nieuw jasje gemoderniseerd om zo ook gading te vinden bij een nieuwe generatie breigoedliefhebbers. I Love Mr Mittens werkt steeds op z'n eigen tempo maar staat nimmer stil.
De Light Wool-collectie is vanaf deze zomer verkrijgbaar bij gerenommeerde multimerkenboetieks zoals Harrods (Londen), La Rinascente (Italië), Bird (New York), Isetan (Tokyo) en Tom Greyhound (Seoul). In België is dit onder meer bij Damoy (Antwerpen), James (Nieuwpoort) en Just Julia (Knokke). Online vind je het label onder andere op modaoperandi.com, matchesfashion.com, shopbop.com en ilovemrmittens.com.
Prijzen van de collectie variëren tussen 395 euro voor een crewneck sweater en 595 euro voor een oversized jumper met kabels.
O V E R I L O V E M R M I T T E N S
_________________I Love Mr Mittens is een Belgisch knitwearlabel dat in 2007 in Australië werd opgericht door de Belgische Stéphanie Caulier. Nadat ze de man van haar leven ontmoette in Australië, trok Stéphanie Caulier naar de andere kant van de wereld. Tijdens een bezoek aan een breicafé in New York, werd Stéphanies passie voor breien weer aangewakkerd. Als kind groeide ze dan ook op in een gezin waar breien een dagelijkse familiegewoonte was. Kort na haar bezoek aan New York in 2007 pikte ze de draad weer op in Perth. Zo ontstond I Love Mr. Mittens, vernoemd naar een protagonistische kat uit een kinderboek.
In slechts enkele seizoenen groeide Stéphanies passie uit tot een internationaal gegeerd knitwearlabel met fans als Miranda Kerr en Leandra Medine. I Love Mr Mittens is geliefd om zijn tijdloze stuks die op duurzame wijze worden vervaardigd in kleine, lokale teams. Alle stuks zijn gemaakt in 100% Pimakatoen of 100% wol en zijn kenmerkend door hun typerende rechtse en averechtse breisteken.
Vandaag werkt Stéphanie vanuit Antwerpen. Het Belgische label wordt wereldwijd verkocht in gerenommeerde boetieks zoals Harrods (Londen), La Rinascente (Italië), Bird (New York), Isetan (Tokyo), Tom Greyhound (Seoul), Damoy (Antwerpen) en James (Nieuwpoort). Online vind je het label onder meer op ModaOperandi.com, MatchesFashion.com en Shopbop.com.