• Home
  • Press
  • Mode
  • JW Anderson en UNIQLO lanceren Herfst/Winter 2019 collectie

JW Anderson en UNIQLO lanceren Herfst/Winter 2019 collectie

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

26 juli 2019, Amsterdam - UNIQLO, de Japanse internationale kleding retailer, kondigt vandaag met trots de lancering van de UNIQLO en JW ANDERSON 2019 Herfst/Winter collectie aan. De lancering zal plaatsvinden in oktober, als vervolg op de succesvolle collectie van vorig jaar. Het thema van dit seizoen is ‘the Great British Outdoors’, waarbij Jonathan Anderson meer exclusieve LifeWear creaties presenteert in samenwerking met UNIQLO.

Over de lancering van de Herfst/Winter 2019 collectie zei Jonathan Anderson: “Voor deze nieuwe collectie met UNIQLO hebben we ons vastgehouden aan het idee van de Britse klassiekers. Er zijn enkele elementen binnen de collectie, zoals geruite stoffen, die onmiddellijk herkenbaar zijn alszijnde Brits, maar dan wel uniek gezien omdat we ze hervormd hebben tot LifeWear. Ik ben ontzettend trots op deze collectie.”

Over UNIQLO en JW ANDERSON

De samenwerkingscollectie is ontwikkeld rondom het thema van de Britse klassiekers. Ontworpen voor het leven van vandaag. De collectie combineert de innovatieve ontwerpen die JW ANDERSON toevoegt aan traditioneel, Britse kleding, met UNIQLO’s belofte aan snit, materiaal en functionaliteit.

Over JW ANDERSON

De Noord-Ierse ontwerper Jonathan Anderson richtte in 2008 JW ANDERSON op. Eerst lanceerde hij een uitgebreide verzameling accessoires, die snel de aandacht trok en het jonge label in staat stelde om tijdens London Fashion Week in 2008 te showen. Het succes van deze debuutcollectie leverde zowel lovende kritiek als commercieel succes op voor Anderson, wiens label nu wordt beschouwd als een van de meest innovatieve en vooruitstrevende merken van Londen.

JW ANDERSON is uitgegroeid tot een internationaal bekend en bekroond merk dat deze onderscheidingen ontving:
2012 British Fashion Awards for Emerging Talent, Ready-to-Wear
2013 The New Establishment Award
2014 Menswear Designer of the Year
2015 British Fashion Awards for Menswear and Womenswear Designer of the Year
2017 British Fashion Awards for Womenswear Designer of the Year

Over UNIQLO LifeWear

De LifeWear-kledingstukken van UNIQLO zijn gebaseerd op Japanse waarden als eenvoud, kwaliteit en duurzaamheid. Ze zijn ontworpen in en voor een hedendaagse look en met zo'n moderne elegantie dat ze de bouwstenen vormen van ieders individuele stijl. Een perfect hemd dat altijd perfecter wordt gemaakt. De meest doordachte en moderne details, verscholen in het meest eenvoudige ontwerp. De beste pasvorm en stoffen, voor iedereen betaalbaar en toegankelijk. LifeWear zijn kledingstukken die voortdurend worden verbeterd om meer warmte te geven, lichter aan te voelen, er beter uit te zien en meer comfort te bieden aan iedereen die ze draagt.

Over UNIQLO en Fast Retailing

UNIQLO is een merk van Fast Retailing Co., Ltd., de toonaangevende wereldwijde Japanse retail holding met een internationaal hofdkantoor in Tokyo, Japan. UNIQLO is de grootste van de zes merken die vallen onder de Fast Retailing Group. Deze zijn: Comptoir des Cotonniers, GU, J Brand, Princesse tam.tam, en Theory. Met een wereldwijde omzet van ca. 2,13 biljoen yen voor het boekjaar tot 31 augustus 2018 (19,17 miljard dollar, berekend in yen volgens de wisselkoers van eind augustus 2018, waarbij 1 dollar = 111,1 yen), is Fast Retailing een van 's werelds grootste retail kledingbedrijven. UNIQLO is ook marktleider in Japan. In het kader van zijn continue inspanningen om zich te positioneren als een echt internationaal merk, opent UNIQLO grootschalige winkels in een aantal van 's werelds belangrijkste steden en locaties. Vandaag telt UNIQLO zo'n 2.000 winkels in 21 markten, waaronder Japan, Australië, België, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, Indonesië, Maleisië, de Filippijnen, Rusland, Singapore, Zuid-Korea, Spanje, Taiwan, Thailand, het Verenigd Koninkrijk, de VS, Zweden en Nederland. Daarnaast werd in september 2010 "Grameen UNIQLO" opgericht, een sociale vestiging in Bangladesh die momenteel verschillende Grameen UNIQLO-winkels in Dhaka beheert. UNIQLO beschikt over een geïntegreerd businessmodel waarbij het hoogwaardige casual kleding ontwerpt en produceert. Het bedrijf is van mening dat kleding uiterst comfortabel moet zijn en dat de veelzijdige ontwerpen een hoge kwaliteit en uitstekende pasvorm moeten bieden voor iedereen die ze draagt. Gedreven vanuit een engagement om kleding, conventionele opvattingen en de wereld te veranderen, streeft Fast Retailing ernaar om kleding met nieuwe en unieke waarden te ontwerpen en zo het leven van iedereen, overal ter wereld te verrijken. Meer informatie over UNIQLO en Fast Retailing vindt u op www.uniqlo.com en www.fastretailing.com.

FW19
JW Anderson
Press Club
Press Release
Uniqlo