• Home
  • Press
  • Mode
  • Marie Jo focust op wat telt

Marie Jo focust op wat telt

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode
Credits: Marie Jo

Het Belgische lingerielabel Marie Jo onthulde onlangs haar vernieuwde logo en kreeg ook op digitaal gebied een facelift. Dit maakt allemaal deel uit van de ‘refresh & refocus’ van het merk, waarmee Marie Jo opnieuw scherpstelt op het creëren van lingerie waarin alle vrouwen zich goed voelen.

Refresh & refocus

Sinds 1981 legt Marie Jo zich toe op het creëren van feelgood lingerie. Nu frist het Belgische merk haar identiteit op met een minimalistische look die teruggrijpt naar de essentie van het merk. “Met deze opfrissing wijzigen we niet van koers, maar richten we onze focus opnieuw op datgene waarin we altijd al uitblonken: ervoor zorgen dat vrouwen zich op hun best voelen”, aldus Carole Lambert, Head of Brands bij Marie Jo.

Door te focussen op feelgood lingerie versterkt Marie Jo haar positie als ‘lingerie love brand’. “Uit de cijfers blijkt dat vrouwen die Marie Jo proberen, blijven terugkomen”, licht Carole toe. “Ze vertrouwen ons, omdat ze met ons assortiment het volledige spectrum van hun vrouwelijkheid kunnen ontdekken, en tegelijkertijd kunnen rekenen op vertrouwde pasvormen en materialen. We blijven inzetten op die iconische kwaliteit, want dat is waarom onze fans van ons houden. We zijn het aan hen verplicht om die verwachtingen in te lossen.”

Betekent dit ook dat fans er zeker van kunnen zijn dat hun favoriete sets niet zullen verdwijnen? “Ja”, knikt Carole. “Onze vertrouwde pasvormen en series gaan nergens heen.” Marie Jo's uitgebreide collectie varieert van tijdloze iconen tot trendy modellen, en van volledig bedekkende t-shirt bh's en flatterende nieuwe neutrale tinten, tot subtiele bralettes, felle kleurtjes en vrolijke prints.

Credits: Marie Jo

Iconisch en tijdloos design

Door de jaren heen is Marie Jo uitgegroeid tot een gevestigde waarde met enkele iconische ontwerpen. “Ray-Ban heeft de Aviator, Levi's de 501”, zegt Carole. “Marie Jo is een van de weinige lingeriemerken die erin geslaagd is om een soortgelijke status te creëren voor haar designs. Het eerste waaraan je denkt als je ‘Marie Jo’ hoort, zijn onze Avero-madeliefjes, toch?”

Met haar ruitjesstof en elegante madeliefjes belichaamt Avero de essentie van het merk Marie Jo: speels, mooi en met een goed doordachte pasvorm. En hoewel Avero misschien het bekendste voorbeeld is, is het niet het enige succesverhaal. Series zoals Jane, Tom en Louie zijn in de loop der jaren uitgegroeid tot grote favorieten – elk met hun eigen unieke look en toegewijde fanbase – die in de smaak vallen bij vrouwen van alle generaties.

Credits: Marie Jo
Credits: Marie Jo

Lingerie die mooi oogt én goed zit

Marie Jo omarmt het potentieel van lingerie als modestatement, maar nooit ten koste van haar belangrijkste focus: lingerie creëren die geweldig zit. “Wij ontwerpen voor vrouwen die waarde hechten aan kwaliteitsvolle lingerie en bewust nadenken over wat ze onder hun outfit dragen – niet alleen voor de sier, maar omdat het goed voelt, hen zelfvertrouwen geeft en hun look afmaakt”, benadrukt Carole.

Marie Jo bundelt de krachten met content creators die dezelfde waarden delen. Zo kan het merk haar collecties vanuit een frisse invalshoek inzetten, zonder in te boeten aan het tijdloze vakmanschap erachter. “Het is fantastisch om te zien hoe onze ontwerpen op creatieve, inspirerende manieren tot leven komen. Voor ons gaat mode niet alleen over trends, maar bovenal over kwaliteit, pasvorm en een iconische look”, zegt Carole.

Credits: Marie Jo

Uit liefde voor lingerie: Uitgetest en goedgekeurd

Marie Jo's focus op kwaliteit vertaalt zich in een rigoureus productieproces. “De ontwikkeling van een nieuwe Marie Jo-set neemt ongeveer 18 maanden in beslag”, zegt Carole. “Eerst wordt elk stuk met de grootste zorg ontworpen. Daarna worden de prototypes geassembleerd in ons atelier in Schellebelle en getest door onze eigen werknemers. 64 vrouwen testen de stukken: ze dragen en wassen ze meerdere keren, net zoals je dat bij elk lingeriestuk zou doen. Zo kunnen we echte feedback verzamelen. Hoe voelt de pasvorm? Behoudt de cup zijn vorm? We luisteren naar hun opmerkingen en passen de stukken op basis daarvan aan – tot ze perfect zijn.”

Dankzij die aanpak hoeven de fans van Marie Jo niet te vrezen voor fast-fashionpraktijken. “Wij jagen geen trends na, maar richten ons op duurzaamheid in elke zin van het woord. We maken lingerie die lang meegaat en we werken met partners die kwaliteit en duurzaamheid hoog in het vaandel dragen. Wanneer vrouwen Marie Jo kopen, is het onze verantwoordelijkheid om Marie Jo-kwaliteit te leveren. Daardoor zijn we al 41 jaar een betrouwbare partner. En dat zal ook in de toekomst onze belangrijkste focus blijven.”

Credits: Marie Jo
Credits: Marie Jo
Werken bij Van de Velde?
Klik hier voor alle openstaande vacatures
Lingerie
Marie Jo
Van de Velde