• Home
  • Press
  • Mode
  • Marie Jo lanceert Swimwear 2019 na bekroonde debuutcollectie, goed voor 116.000 verkochte swimwearsetjes

Marie Jo lanceert Swimwear 2019 na bekroonde debuutcollectie, goed voor 116.000 verkochte swimwearsetjes

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Na het ongeziene commerciële succes van de allereerste swimwearcollectie – wel 116.000 zwemsetjes vonden hun weg naar de summer wardrobe van de Marie Jo vrouw – en de bekroning met de MarediModa Creative Excellence Award, borduurt Marie Jo deze zomer verder op het thema van de Rivièra. Het favoriete lingerielabel van de Belgen zet koers van Frankrijk naar Italië en knipoogt daarbij opvallend naar Franse en Italiaanse stijliconen.

Met de prestigieuze MarediModa Creative Excellence Award op zak, wil Marie Jo ook dit seizoen weerwoord bieden aan trendgevoelige swimwear. Het Belgische label streeft naar een tijdloze collectie van intelligent ontworpen swimwear ‘to celebrate the everyday’. De Belgische marktleider in lingerie vertaalt zijn doorgedreven expertise en diepgeworteld craftswomanship naar een geraffineerde swimwearcollectie van bikini’s en badpakken die moeiteloos design en comfort omvat.

Het op en top Belgische Marie Jo kiest resoluut voor Europees vakmanschap. Dit uit zich onder andere in de keuze voor luxueuze, hoogkwalitatieve stoffen van Italiaanse makelij. Het label blijft bewust binnen Belgische landsgrenzen tijdens de development en productie van haar collecties. Nog voor er ook maar iets in productie gaat, worden nieuwe modellen onverbiddelijk onderworpen aan rigoureuze fittings – hiervoor doen ze steevast beroep op hun werkneemsters – en nauwgezette wastesten. In het Marie Jo laboratorium wordt ieder onderdeel – van bandje tot cup – tot vijf keer toe gewassen. Enkel zo kan het bedrijf de uitmuntende kwaliteit waar het zo om geroemd wordt, garant stellen.

Marie Jo liet zich inspireren door de seventies in het bruisende Frankrijk en Italië van weleer. Iconische actrices en stijliconen vormen het uitgangspunt van een frisse maar verrassend mature swimwearcollectie opgebouwd rond tijdloze musthaves in klassieke tinten als marineblauw en pittig rood. Monochrome silhouetten gaan hand in hand met marinestrepen en prints. Marie Jo brengt zo een ode aan Juliette Binoche, Brigitte Bardot, Monica Bellucci and Ornella Muti. Stuk voor stuk sterke persoonlijkheden die wars van de gangbare codes én in stijl hun stempel drukten op hun generatie, door op elk moment hun vrouwelijke intuïtie te volgen en soms tegen de stroom in te gaan.

Het minimalistische lijnenspel weerspiegelt de pure chic zo eigen aan deze vrouwen; hun sensuele persoonlijkheid schuilt in de luxueuze materialen en gracieuze details. De collectie telt uiteenlopende snitten en speelt zo in op elk type vrouw. Opvallend dit seizoen zijn twee nieuwe snitten: de beugelloze padded beha en de halter zonder beugels.

De blikvanger van de swimwearcollectie heet Monica en ademt als geen ander vrouwelijke luxe en gedurfde elegantie. Deze luxeset combineert ongeëvenaarde Zuiderse flair met gracieuze finesse. De grafische print van Monica beslaat oorspronkelijk de achterzijde van de stof. De designers besloten echter tegen de stroom in te gaan en de achterzijde in te zetten als voorzijde. Het resultaat zijn klassieke hoofdtonen die zich subtiel alterneren met stoere bronzen accenten.

Naast badpakken en bikini’s, telt de swimwearlijn ook een gevarieerde collectie luxeaccessoires. Zo zijn er androgyne chambrayhemden en oversized overhemden in denim en met streepjes. De collectie suggereert ook verschillende jurkjes. Ze zijn een voor een luchtig en tijdloos, om die zorgeloos zwoele zomer extra lang levendig te houden.

Marie Jo Swimwear 2019 ademt opulente luxe, dankzij een weloverwogen combinatie van flatterende snitten, Belgisch design en Europese luxematerialen. Do you go against the current?

OVER MARIE JO

Het Belgische label Marie Jo revolutioneerde in 1981 de lingeriewereld door vrouwen schoonheid en comfort te bieden. Sindsdien zijn designs die net zo geweldig voelen als ze eruit zien, haar signatuur. Met het principe ‘Celebrate the everyday’ richt Marie Jo zich tot iedere zelfbewuste vrouw die een krachtig en tegelijkertijd verfijnd statement wil maken met hoge kwaliteit lingerie die je draagt als ode aan jezelf. Marie Jo is ‘created for living and loving’, gemaakt om ieder aspect van de dag mee te omarmen, en biedt vrouwen de luxe van dagelijkse schoonheid. De schitterende lingerie wordt gemaakt door vrouwen voor vrouwen. Ieder ontwerp wordt dan ook tot perfectie getest door echte vrouwen in de eigen ateliers, het kloppende hart van Marie Jo.

In 1997 werd Marie Jo aangevuld met Marie Jo L’Aventure, een meer minimalistische lingerie collectie die ultieme vrouwelijkheid combineert met een zuiver lijnenspel.

In 2018 breidde het label uit met Marie Jo Swimwear, een instant klassieke swimwearcollectie van hoogwaardige on-trend bikini’s en badpakken.

Marie Jo
marie jo swimwear
Press Club
Press Release