• Home
  • Press
  • Mode
  • Marie Jo Swimwear 2019, Belgische badmode samengevat in vijf onthullende weetjes

Marie Jo Swimwear 2019, Belgische badmode samengevat in vijf onthullende weetjes

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Het swimweardebuut van Marie Jo betekende vorig jaar een ongeziene start voor het favoriete lingerielabel van de Belgen. Deze eerste lijn van subliem gesneden en modern ogende bikini's en badpakken vond moeiteloos zijn weg naar menig zwembad of strandbar. Deze zomer introduceert Marie Jo enkele nieuwe instant klassiekers die voortborduren op het thema van de Rivièra. Het lingeriemerk zet koers van Frankrijk naar Italië en refereert lustig naar Franse en Italiaanse filmvedettes van weleer. Hoog tijd voor een breakdown in vijf pittige details.

1

Marie Jo blijft op en top Belgisch en kiest dan ook resoluut voor lokaal vakmanschap. Het lingerielabel gaat bewust in tegen de stroom en laat haar collecties nog steeds vervaardigen in Belgische ateliers, wat op zijn minst opmerkelijk mag genoemd worden in het huidige modelandschap.

2

Het merk werkt steevast met hoogwaardige materialen en doet hiervoor beroep op de know-how van de meest gereputeerde stoffenmakers verspreid over Zuid-Europa. Zo is de luxueuze, diepblauwe stof van Claudia van de hand van het Italiaanse Carvico. Pittig detail: de grafische print van de Monica, de blikvanger van de collectie, beslaat oorspronkelijk de achterzijde van de stof. In een daad van stille rebellie, kozen design manager Lieve Vermeire en swimwear designer David Dupont ervoor de achterzijde in te zetten als voorzijde.

3

Het Marie Jo laboratorium draaide opnieuw hoge toeren en voerde dagelijks meer dan acht uur durende wastesten uit alvorens de nieuwe swimwearcollectie in productie ging. Zo ging elk onderdeel – elk haakje, strikje, bandje of cup – van de Claudia vijf maal de wasmachine in. Enkel zo is het design- en R&D-team zeker dat de diepblauwe en okergele stoffen na blootstelling aan chloor, zon en zeewater hun intense kleur niet verliezen.

4

Nog voor de eerste swimwearcollectie goed en wel gelanceerd werd, werd ze al bekroond met de prestigieuze MarediModa Creative Excellence Award. Deze internationale award wordt jaarlijks toegekend aan een merk of groep, die uitblinkt in R&D, creativiteit, innovatie en kwaliteit.

5

De ongeziene kwaliteit en het vakmanschap van de collectie vonden ook weerklank bij de Marie Jo vrouw. Wel 116.000 vrouwen vielen voor de sublieme pasvormen en de tijdloze esthetiek van Marie Jo’s bikini’s en badpakken. Opvallend genoeg bleek het balconette model Catherine met 21.000 stuks één van de grootste bestsellers te zijn, hoewel het nochtans geen evidente categorie is binnen het badmodesegment. Een creatief en commercieel succes, om het zacht uit te drukken. Do you go against the current?

OVER MARIE JO



Het Belgische label Marie Jo revolutioneerde in 1981 de lingeriewereld door vrouwen schoonheid en comfort te bieden. Sindsdien zijn designs die net zo geweldig voelen als ze eruit zien, haar signatuur. Met het principe ‘Celebrate the everyday’ richt Marie Jo zich tot iedere zelfbewuste vrouw die een krachtig en tegelijkertijd verfijnd statement wil maken met hoge kwaliteit lingerie die je draagt als ode aan jezelf. Marie Jo is ‘created for living and loving’, gemaakt om ieder aspect van de dag mee te omarmen, en biedt vrouwen de luxe van dagelijkse schoonheid. De schitterende lingerie wordt gemaakt door vrouwen voor vrouwen. Ieder ontwerp wordt dan ook tot perfectie getest door echte vrouwen in de eigen ateliers, het kloppende hart van Marie Jo.

In 1997 werd Marie Jo aangevuld met Marie Jo L’Aventure, een meer minimalistische lingerie collectie die ultieme vrouwelijkheid combineert met een zuiver lijnenspel.

In 2018 breidde het label uit met Marie Jo Swimwear, een instant klassieke swimwearcollectie van hoogwaardige on-trend bikini’s en badpakken.

marie jo swimwear
Press Club
Press Release