No Name onderschrijft nineties footwear klassiekers voor herfst-winter '19
bezig met laden...
N Ø N A M E A W 1 9
O N M I S B A R E F O O T W E A R K L A S S I E K E R S
M E T N I N E T I E S C O O L
Twintig jaar na de lancering van zijn eerste collectie, ambieert het Franse sneakerlabel NØ NAME deze winter dit succesverhaal nog maar eens te herschrijven: elk seizoen opnieuw streeft NØ NAME naar elegante sneakers die comfortabel zitten en vrouwelijk ogen. NØ NAME vertaalt klassieke modellen naar nieuwe interpretaties dankzij een gerichte zoektocht naar verrassende materialen, motieven en details. Ook de herfst-winter '19-collectie is doorspekt met diezelfde goeie dosis vintage cool.
NØ NAME onthult dit seizoen het model Kross, een paar platformlaarzen die de innerlijke Spice Girl in eenieder wakker schudt. Kross laat zich het best beschrijven als een stoere herinterpretatie van de Chelsea boot, maar dan met veters. De stylingmogelijkheden zijn eindeloos: zwarte faux python of roodgelakt, de Kross is de blikvanger van het seizoen.
In een knipoog naar hun monochrome logo, kleuren zool, canvas en leder zwart en wit. Met hun gedurfde volumes blijven de NØ NAME-klassiekers immer comfortabel, elegant en bovenal onmisbaar in ieders schoenencollectie. Dit seizoen wagen durfals zich aan de Boost Hip, een paar thigh high boots in elastische uitvoering met NØ NAME-opdruk op kniehoogte.
In de jaren negentig introduceerde NØ NAME de allereerste sneakers met een plateauzool van 5cm. Het iconische model werd de fameuze Plato Sneaker genoemd. Vanuit de ambitie om een sneaker met meer allure te ontwerpen, groeide dit geliefde design uit tot een hype en het merk werd in enkele seizoenen een bekende naam. Het label zat echter niet stil en bleef inzetten op een brede waaier aan modellen en kleuren, zoals de Flex Jogger of de Flex Runner, die je in schakeringen van zwart of wit maar evenwel in een gamma aan funky en frappante kleuren draagt.
De prijs van een paar NØ NAME sneakers varieert tussen 69 en 199 euro.
O V E R N Ø N A M E
Het Franse label NØ NAME werd opgericht in de jaren '90 en maakte furore met zijn eerste sneakers op plateauzolen. In enkele seizoenen groeide de fameuze Plato Sneaker uit tot een iconisch model. Zoals de naam aangeeft, primeren voor NØ NAME bovenal de collecties, veeleer dan de merknaam. Twintig jaar later staat het merk nog even sterk in zijn schoenen. Elk seizoen opnieuw slaagt NØ NAME erin om zichzelf heruit te vinden. NØ NAME heeft samenwerkingen op zijn conto met onder meer Carven, Andrea Crews en G. Kero.
NØ NAME wordt verkocht in meer dan 1.000 verkooppunten wereldwijd zoals Luisa Via Roma (Firenze), Anthropologie (Verenigd Koninkrijk), Lillevinkel (Oslo), Depeche mode (Beiroet), Como (Beiroet), Platform (Seoul) en Rendez-vous (Moskou).
In België vind je NØ NAME onder meer bij Privejoke (Brussel), People Concept (Brussel), Cheep (Brussel), Pax (Brussel), Pimprenelle (Lasne), Monar (Antwerpen), Take Off (Gent, Knokke, Antwerpen, Wijnegem, Waterloo, Bergen, ...), Hotspot (Hasselt). Voor een verkooppunt in jouw buurt, klik hier.