• Home
  • Press
  • Mode
  • Ontdek de nieuwe UNIQLO Linnen Collectie

Ontdek de nieuwe UNIQLO Linnen Collectie

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

21 maart 2019, Amsterdam, Nederland - UNIQLO, de Japanse internationale kleding retailer zal een breed assortiment van linnen artikelen voor heren en dames bevatten in de lente / zomer collectie van 2019 waarmee het langdurige partnerschap van het bedrijf met de Europese Confederatie van Linnen en Hennep (CELC) wordt voortgezet. De Europese Confederatie van Linnen en Hennep (CELC) is een brancheorganisatie die de gehele linnen- en hennepwaardeketen dekt in 14 Europese landen.

”UNIQLO is een leider in het gebruik van linnen, een fantastisch textiel dat veel voordelen met zich meebrengt,” zegt Marie-Emmanuelle Belzung, directeur van CELC. “Linnen is milieuverantwoord in alle stadia van de productie, een ademende stof die de drager van hitte isoleert en tegelijkertijd zeer duurzaam en comfortabel is. UNIQLO kiest een gewetensvolle benadering van het bedrijfsleven, met de nadruk op duurzame ontwikkeling, op de lange termijn door milieuverantwoordelijkheid te combineren met economische en menselijke elementen.”

Stijl en gevoel

UNIQLO combineert stijl en mode met gevoel voor een selectie van ’s werelds mooiste materialen tegen betaalbare prijzen, met klassieke looks voor mensen van alle generaties.

Mode voor iedereen

Een toewijding aan stijl en kwaliteit voor iedereen is een prioriteit bij UNIQLO. De meer dan veertig outfitstijlen uit deze collectie bevatten looks voor naar school, als ook naar kantoor en outfits voor warme stadse dagen als dagen op het strand, dit alles geaccentueerd met modieuze stukken. Denk bijvoorbeeld aan een oversized shirt met kokerrok voor een business outfit of een gestreept playsuit met plateauschoenen voor een meer casual look.

Breed kleurenpalet

De nieuwste linnencollectie van UNIQLO is beschikbaar in een reeks van 17 kleuren en patronen, waaronder marineblauw en olijfgroen, evenals levendig oranje en citroengeel. Naast de andere voordelen is linnen ook een gemakkelijk textiel om te verven, waardoor items in unieke kleuren kunnen worden aangeboden.

Shirts van premium linnen

Het linnen van topkwaliteit dat wordt gebruikt voor de shirts in deze collectie zorgt ervoor dat ze in elke situatie mooi blijven. Een speciale behandeling geeft de shirts een ongeëvenaarde stijve vorm, zodat ze hun vorm behouden gedurende de dag met dat kenmerkende gerimpelde effect.

Dames collectie

Heren collectie

Over UNIQLO LifeWear

De LifeWear-kledingstukken van UNIQLO zijn gebaseerd op Japanse waarden als eenvoud, kwaliteit en duurzaamheid. Ze zijn ontworpen in en voor een hedendaagse look en met zo'n moderne elegantie dat ze de bouwstenen vormen van ieders individuele stijl. Een perfect hemd dat altijd perfecter wordt gemaakt. De meest doordachte en moderne details, verscholen in het meest eenvoudige ontwerp. De beste pasvorm en stoffen, voor iedereen betaalbaar en toegankelijk. LifeWear zijn kledingstukken die voortdurend worden verbeterd om meer warmte te geven, lichter aan te voelen, er beter uit te zien en meer comfort te bieden aan iedereen die ze draagt.

Over UNIQLO en Fast Retailing

UNIQLO is een merk van Fast Retailing Co., Ltd., de toonaangevende wereldwijde Japanse retail holding met een internationaal hofdkantoor in Tokyo, Japan. UNIQLO is de grootste van de zes merken die vallen onder de Fast Retailing Group. Deze zijn: Comptoir des Cotonniers, GU, J Brand, Princesse tam.tam, en Theory. Met een wereldwijde omzet van ca. 2,13 biljoen yen voor het boekjaar tot 31 augustus 2018 (19,17 miljard dollar, berekend in yen volgens de wisselkoers van eind augustus 2018, waarbij 1 dollar = 111,1 yen), is Fast Retailing een van 's werelds grootste retail kledingbedrijven. UNIQLO is ook marktleider in Japan. In het kader van zijn continue inspanningen om zich te positioneren als een echt internationaal merk, opent UNIQLO grootschalige winkels in een aantal van 's werelds belangrijkste steden en locaties. Vandaag telt UNIQLO zo'n 2.000 winkels in 21 markten, waaronder Japan, Australië, België, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, Indonesië, Maleisië, de Filippijnen, Rusland, Singapore, Zuid-Korea, Spanje, Taiwan, Thailand, het Verenigd Koninkrijk, de VS, Zweden en Nederland. Daarnaast werd in september 2010 "Grameen UNIQLO" opgericht, een sociale vestiging in Bangladesh die momenteel verschillende Grameen UNIQLO-winkels in Dhaka beheert. UNIQLO beschikt over een geïntegreerd businessmodel waarbij het hoogwaardige casual kleding ontwerpt en produceert. Het bedrijf is van mening dat kleding uiterst comfortabel moet zijn en dat de veelzijdige ontwerpen een hoge kwaliteit en uitstekende pasvorm moeten bieden voor iedereen die ze draagt. Gedreven vanuit een engagement om kleding, conventionele opvattingen en de wereld te veranderen, streeft Fast Retailing ernaar om kleding met nieuwe en unieke waarden te ontwerpen en zo het leven van iedereen, overal ter wereld te verrijken. Meer informatie over UNIQLO en Fast Retailing vindt u op www.uniqlo.com en www.fastretailing.com.

Press Club
Press Release
Uniqlo
uniqlo linnen collectie