• Home
  • Press
  • Mode
  • PEPE JEANS LONDON INTRODUCEERT DUA LIPA ALS GLOBAL BRAND AMBASSADOR

PEPE JEANS LONDON INTRODUCEERT DUA LIPA ALS GLOBAL BRAND AMBASSADOR

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Pepe Jeans, het legendarische Britse denimmerk, is trots op de nieuwe samenwerking met Dua Lipa, een van de meest succesvolle muziekartiesten en stijliconen van haar generatie. Ze volgt hiermee in de voetstappen van eerdere mode-iconen en Hollywoodsterren en is voor het eerst in haar nieuwe rol te zien in de Pepe Jeans voorjaar/zomercampagne 2019, gefotografeerd door David Sims.

De campagne is een eerbetoon aan het erfgoed van Pepe Jeans, dat een van de eerste Britse merken was die een opvallend modieus perspectief op denim introduceerde in 1973. Dua Lipa staat in een aantal klassieke denimstukken fris en vol zelfvertrouwen op de zwart-wit foto’s. Zowel in de campagne als in de collectie zelf staan kracht, natuurlijke schoonheid en de tijdloze aantrekkingskracht van denim centraal.

Grammy's en BRIT awards

De 23-jarige Dua Lipa heeft de muziekwereld veroverd en is voor haar miljoenen fans uitgegroeid tot een mode-icoon. Na haar debuutalbum ‘Dua Lipa’ in 2017 schreef ze geschiedenis met nominaties in vijf categorieën voor de BRIT Awards 2018. Ze was de eerste vrouw die zoveel nominaties kreeg en won de awards voor ‘Best British Female Solo Artist’ en ‘Best British Breakthrough Act’. In de afgelopen twee jaar was Dua Lipa daarnaast de meest gestreamde vrouwelijke artiest ter wereld. En ze blijft records breken: de muziekvideo voor de hitsingle ‘New Rules’, haar hymne voor vrouwelijke empowerment, werd meer dan een miljard keer bekeken op YouTube en maakte haar tot de jongste vrouwelijke artiest die deze mijlpaal bereikte.

‘One Kiss’, haar samenwerking met Calvin Harris, werd in 2018 de meest verkochte single in Engeland, ze is dit jaar genomineerd voor nog eens vier BRIT Awards en verkocht wereldwijd meer dan 40 miljoen singles en ruim 3,4 miljoen albums. En de awards blijven komen, want Dua won tijdens de 61st Annual Grammy Awards twee Grammy’s voor ‘Best New Artist’ en ‘Best Dance Recording’ met Silk City voor de enorme hit ‘Electricity’ en een BRIT Award voor "Best British Single" for 'One Kiss', in samenwerking met Calvin Harris op de British Awards van 2019.

Heritage Pepe Jeans & Dua Lipa

Dua Lipa en Pepe Jeans zijn in alle opzichten een ideale match. Ze zijn allebei in Londen geboren en uitgegroeid tot symbolen voor de eigenzinnige Britse stijl. Als tiener, lang voordat ze met Pepe Jeans in zee ging, was Dua Lipa al een fan van de reclamecampagnes van het merk.

“Dua Lipa is een van de snelst rijzende sterren ter wereld. Haar stijl past perfect bij het DNA van Pepe Jeans,” zegt Mark Blenkinsop, CMO. “De samenwerking betekent een nieuwe mijlpaal voor het merk Pepe Jeans nu we onze merkaanwezigheid in Europa willen consolideren en strategische groei in nieuwe markten willen realiseren. 2019 wordt een mooi jaar voor Dua Lipa en Pepe Jeans, want we gaan een aantal initiatieven aankondigen om consumenten en B2B-klanten nog meer te enthousiasmeren en bij het merk te betrekken.”

Topfotograaf David Sims

De introductiecampagne is geschoten door David Sims, de Britse fotograaf die al aan het begin van zijn carrière iconen uit de muziekwereld als David Bowie, Nirvana, Björk en Courtney Love op de gevoelige plaat vastlegde. Sinds die tijd heeft hij een bepalende rol gespeeld in de beeldtaal van magazines als Vogue, The Face en i-D. Sims schoot al eerder met Daria Werbowy en Ashton Kutcher een Pepe Jeans campagne in 2005 en werd daarmee een van de bekende fotografen die voor het merk werkten, naast grootheden als Steven Meisel, Bruce Weber, Steven Klein en Mario Sorrenti.

De moderne visie op schoonheid en stijl van de Londense fotograaf maakte hem tot de perfecte keuze om Dua Lipa te fotograferen. Pepe Jeans is er blij mee opnieuw met Sims samen te werken.

Dua Lipa
Pepe Jeans London
Press Club
Press Release