• Home
  • Press
  • Mode
  • Sterke editie SILMO Paris 2018

Sterke editie SILMO Paris 2018

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Sterke editie SILMO Paris 2018

De 52ste editie van de SILMO Paris, de grootste optiekvakbeurs ter wereld heeft zijn positie als leader in de mondiale markt opnieuw bewezen. Gedurende vier dagen waren er meer dan 37.000 * professionals aanwezig, waarvan 56 % internationaal, die de creativiteit ontdekten van 965 aanwezige exposanten waaronder 230 nieuwe bedrijven die voor het eerst exposeerden, alsmede alle evenementen die bijdroegen aan de specificiteit van SILMO Paris.

" Met onze baseline 'zoveel meer dan een vakbeurs', maken wij onze belofte waar, zegt Eric Lenoir, directeur van SILMO. We zijn echt een hulpmiddel, met een hoofdletter ‘H’, voor de hele sector dankzij een geoptimaliseerd aanbod dat, naast de exposanten, informatie, training, trends en een 360 ° overzicht biedt van onze industrie."

"Het is bijzonder om al deze creativiteit en energie in de gangpaden te zien, " onderstreept Amélie Morel, voorzitter van de SILMO Paris.

* Silmo Paris 2018 in cijfers

965 exposanten, waarvan 77% internationaal
1.548 merken
230 nieuwe bedrijven
80.000 m2 aan expositieruimte

Een overzicht van de hoogtepunten van deze 2018-editie

Als wereldwijd en vernieuwend platform, had het nieuwe forum SILMO Next aandacht voor de toekomst met de selectie Fashion- en Trends- producten, die zijn terug te vinden in het digitale magazine “TRENDS by SILMO” met een blik op de toekomstige stijl en designtrends van 2019, dat permanent beschikbaar is op de website van de beurs (silmoparis.com).

Daarnaast heeft de ruimte Futurology producten, diensten en technologieën van de toekomst gepresenteerd, waarmee verbindingen tussen gevestigde exploitanten en start-ups werden gecreëerd, rondom vier thema’s: sport, welzijn en gezondheid, Entertainment en 3D-printen.

Technologiebedrijven als Garmin, McLaren, Materialise, Everysight, 5th Dimension, Lightvision, Microoled, Atol Cinemizer ..., wisselden hun standpunten uit met professionals uit de optieksector om zowel te inspireren over toekomstige innovaties als te reageren op de uitdagingen van morgen.

Onder voorzitterschap van de Belgische ontwerper en interieurarchitect Michel Penneman, hebben de juryleden van de SILMO d’OR awards, tijdens een sfeervolle avond in het Musée des Arts Forains (Kermismuseum) het beeldje met de beroemde gouden vleugels aan de volgende kandidaten toegekend:

  • Marni (Marchon) met ‘ME 2623’in de categorie Modieuze Optische Monturen,
  • Salvatore Ferragamo (Marchon) met ‘SF184S Fiore’ in de categorie Modieuze Zonmonturen,
  • Mora Busoli met ‘venti’ in de categorie Optische Montuur Ontwerpen,
  • Impressio met ‘609 Vortex’ in de categorie Zonmontuur Ontwerpen,
  • Amy met ‘Mc Laren Ultimate vision’ in de categorie Technologische Innovaties,
  • Urban met ‘Eyelet Active’ in de categorie Kind,
  • BBGR Optics met ‘Bluv Xpert’ in de categorie Zicht
  • Ex-aequo Zeiss Group pour ‘UV Protect’voor de gezondheid van het oog ,
  • Essilor met ‘Vision R-800’ in de categorie Materiaal/Uitrusting,
  • Nathalie Blanc met ‘Suzanne’ Speciale Jury Prijs,
  • Thierry Lasry met ‘Shorty’ de Première Classe-award.

Sinds 2010, begeleidt de SILMO ACADEMY professionals in de oogheelkundige sector in het perfectioneren van hun vakkennis door middel van het organiseren van wetenschappelijke symposia en workshops waarin experts uit elk vakgebied uit de optiek hun kennis en ideeën kunnen uitwisselen en kunnen verbeteren.

De 9de editie van het wetenschappelijk symposium bracht meer dan honderd opticiens samen die getraind werden op de ontwikkeling van de visuele functie, rondom het thema “Visie en groei van 0 tot 20 jaar ", met een levendig programma en wetenschappers van hoog niveau.

Aan het einde van deze dag vol uitwisseling van informatie kenden de experts van de SILMO ACADEMY een beurs toe voor een bedrag van 10.000 euro aan Jan Skwerswetat, van de afdeling van de wetenschappen voor zicht en gehoor van de Anglia Ruskin University in Cambridge.

Deze beurs stimuleert en beloont onderzoek op het gebied van zicht. Het is een kans bij uitstek voor onderzoekers om hun werk te publiceren en hun reputatie te versterken.

SILMO Paris is ook de plaats waar de knowhow van de organisatie MOF - Meilleurs Ouvriers de France (vertaald: de top experts uit het vak in Frankrijk) onder het voetlicht gebracht wordt. Een creatieve ruimte waar bezoekers de mogelijkheid kregen om een op maat gemaakt frame te ontwerpen, met de hand een origineel paar glazen te maken, met materiaal te werken, scharnieren van acetaatmonturen te monteren of te repareren, enzovoort.

Tenslotte was er een ‘pop-up’ presentatie van de optiekmusea van Oyonnax en Morez: "2 eeuwen optiekhistorie", waarin de lange geschiedenis van de Franse optiekindustrie in perspectief gezet werd met de visie op de toekomst.

De SILMO is een onmisbaar jaarlijks evenement, waarbij alle expertgebieden in de optiekbranche belicht worden. Onder de noemer SILMO FAMILY organiseert de SILMO tegenwoordig ook beurzen elders in de wereld: Silmo Istanbul, Silmo Bangkok en Silmo Sydney. Daarnaast wordt met de applicatie SILMO MATCH een permanent online en interactief platform gecreëerd, dat het hele jaar door 24 uur per dag de gelegenheid biedt om de producten van de exposanten te ontdekken. Een ideale manier om uptodate te blijven en de op de beurs gelegde contacten te continueren.

De volgende editie van de SILMO Paris vindt plaats van 27 t/m 30 september 2019.

Press Club
Press Release
Promosalons
Silmo