Swildens en Kusmi Tea lanceren vijf exclusieve sweatshirts, een speels en kleurrijk samenspel
bezig met laden...
Naar goede gewoonte laat Juliette Swildens zich elk seizoen overhalen door de vele passies in haar leven, groot of klein, tot een nooit geziene samenwerking, wat telkens resulteert in een interessante kruisbestuiving. Na een geslaagde tweede capsule met het iconische duvetmerk Pyrenex afgelopen winter, onthult het Franse no-nonsense merk deze zomer een wel heel verrassende sweatercollectie, zij aan zij met het iconische theehuis Kusmi Tea.
Juliette Swildens vertrekt vanuit haar typerende feel good-optimisme en verbeeldt een exclusieve reeks sweatshirts met speels opschrift - een Swildens staple - in een kleurenpalet dat instant doet denken aan de huisstijl van het gerenommeerde theemerk. Met respect voor traditie en innovatie staat Kusmi Tea al meer dan 150 jaar garant voor originele en emblematische theerecepten van Franse makelij.
Schoonheid in diversiteit, durf en authenticiteit, het zijn woorden die evenzeer bij Kusmi Tea als bij Swildens resoneren. Voor inspiratie hoefde Juliette Swildens met andere woorden niet ver te zoeken: elk sweatshirt refereert naar de kleur en de original blend van een van de herkenbare blikken theedozen.
Swildens mag dan steevast inspelen op een speelse attitude, het merk gaat prat op kwaliteit. Voor deze capsule koos Juliette voor sweatshirts uit hoogwaardig katoen, die zo gesneden zijn dat ze net goed vallen. Wie een gegeerd stuk uit de collectie weet te bemachtigen, ontvangt ook nog eens de bijhorende theedoos.
De exclusieve sweaters van Swildens en Kusmi Tea zijn nu verkrijgbaar in beperkte oplage in de Swildens boetieks en online via www.swildens.fr.
Prijs: 110 euro (sweatshirt met opschrift en bijhorende blikken theedoos)
Swildens x Kusmi Tea sweatshirt, Sweet Love, 110 euro
Swildens x Kusmi Tea sweatshirt, Boost, 110 euro
Swildens x Kusmi Tea sweatshirt, Detox, 110 euro
Swildens x Kusmi Tea sweatshirt, Be Cool, 110 euro
Swildens x Kusmi Tea sweatshirt, Detox, 110 euro
O V E R J U L I E T T E S W I L D E N S
Juliette Swildens, het gezicht achter Swildens kreeg mode en lifestyle met de paplepel ingegeven. Ze werd geboren in een creatieve familie met onder meer multimerkenboetiek Merci, parfummerk A. Goutal en de labels Bonpoint en Bonton op hun conto. Haar vader is de gerespecteerde kunstenaar Ben Swildens, bekend van zijn lampe oeuf. Haar moeder en tante zijn de bezielers achter het premium kinderlabel Bonpoint. Van kleins af aan stond ze model voor Bonpoint en werd ze ondergedompeld in de modewereld. In 2006 zette Juliette de stap naar haar eigen collectie, samen met haar man. In 2011 voegde ze daar, op vraag van haar familie, de lijn Swildens Teen aan toe, die mikt op meisjes van tien tot zestien. Naast haar eigen collecties, rijgt de Française ook elk seizoen opnieuw inspirerende collabs aaneen. Zo werkte Juliette Swildens onder meer samen met brillenlabel Gipsy Caravan, tapijtfabrikant Toulemonde Bochart, decoratrice Sarah Lavoine, illustratrice Delphine Couly en modelabel Bensimon. Intussen telt Swildens vier flagship boutiques waarvan drie in Parijs en een in Lyon. De Française groeide op in Parijs maar haar Zuid-Franse roots domineren elke collectie. Juliette Swildens combineert als geen ander tomboy chic en Parijse elegantie met vintagetoetsen. Elke collectie telt steevast androgyne key pieces zoals een casual salopette en oversized mannenblazer.
Swildens wordt in België verkocht bij onder meer Cheep (Brussel), Vert Chasseur (Ukkel), Dressing Room (Ukkel), Elles (Ixelles), L'Une et l'Autre (Antwerpen-Edegem), Simply Blue (Schilde), Par Terre (Sint-Martens-Latem), ...