• Home
  • Press
  • Mode
  • Trend Agency Move lanceert hun eerste trendboek: ‘Fashion Movement – The Sustainable System Unmasked’

Trend Agency Move lanceert hun eerste trendboek: ‘Fashion Movement – The Sustainable System Unmasked’

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Het Nederlandse trendbureau Trend Agency Move lanceert hun eerste trendboek: 'Fashion Movement - The Sustainable System Unmasked’. Dit trendboek biedt inzicht in trends en ontwikkelingen voor de komende vijf tot tien jaar. Innovatieve trendsetters zijn gespot door Renske Mennen. Hun innovatieve ideeën zijn uitgelegd, en de impact hiervan op de toekomst van het modesysteem wordt verklaard. Dankzij dit trendboek van Trend Agency Move weet je hoe je als bedrijf kunt inspelen op de snelle verandering van de fashion-industrie. Nieuwe innovatieve concepten die in het boek terug te vinden zijn bieden inspiratie. Op deze manier blijf je als bedrijf of organisatie in contact met je klant op een trendbewuste manier.

“Fashion Movement” is om verschillende redenen geschreven. Trendwatcher Renske Mennen: “Het fashionsysteem is in transitie, vooral als we kijken naar de maatschappelijke trend duurzaamheid. In de Westerse Wereld hebben we bepaalde gedachten over hoe het systeem zou moeten werken. Oude waarden veranderen in nieuwe ideeën en behoeften. De stempel ‘consument’ bestaat niet meer in dit nieuwe tijdperk. In het boek leg ik uit waarom. Ik heb dit trendboek geschreven om bedrijven en organisaties bewust te maken van de veranderende behoeften, en ook om direct input voor nieuwe conceptuele ideeën en innovaties te geven. Trend Agency Move bestaat, omdat ik graag de kwaliteit van leven van mensen wil verbeteren. Door bedrijven te helpen trend-bewust te innoveren, zal de markt een betere aansluiting hebben op wat wij – de mens – belangrijk vinden. Zo maken we deze aarde samen een fijnere plek om te leven.”

'Fashion Movement - The Sustainable System Unmasked’ laat zien in wat voor onstuimige tijd het modesysteem terecht is gekomen. Waar een transitie is, is een trend. Vier sociaal-culturele trends zijn in het boek uitgelegd. Elke sociaal-culturele trend heeft ook een markttrend als uiting. Altruistic Protestism is een van de sociaal-culturele trends die is uitgelegd in het boek. Ontevredenheid is een synoniem voor het huidige tijdperk. Er is een enorme behoefte aan verandering. Precies om deze reden is er een hoop protest gaande. Kijk bijvoorbeeld naar het werk van fashion designers Anna Dorian, Duran Lanink of Sophie Roumans. Deze voorlopers protesteren openlijk en schaamteloos tegen het huidige modesysteem. Circulariteit is een van de snelst groeiende markttrends als het aankomt op duurzaamheid. Bibliotheek-achtige abonnementen binnen de fashion industrie winnen momenteel enorm aan populariteit, en het hergebruik van materiaal zoals mensenhaar, vishuiden en het kweken van bacteriën zorgen voor een nieuwe kijk op de term ‘materiaal’. Fashion designer Jessica van Halteren legt uit hoe ze de toekomst van materiaal in de mode ziet: There is no distinction between the 'wear' and the 'wearer', and most of all, there is no such thing as an end product. Everything could become anything, and nothing becomes useless. Naast deze trends zijn de trends Equality of Nature’s Creatures, Radial Nakedness en Emotional Qualitism ook grondig uitgelegd in het trendboek van Trend Agency Move.

Speciaal voor deze editie van “Fashion Movement “ is er nieuwe muziek geproduceerd door muziekproducer Rick van Bruggen, ook wel bekend onder de artiestennaam Ick. Dankzij de muziek heeft het trendboek een optimale beleving van de drastisch veranderende trends. Onder ander via Soundcloud is meer van zijn werk te beluisteren.

Het trendboek is tot stand gekomen in samenwerking met diverse modeacademies, zoals Amsterdam Fashion Institute, Amsterdam Fashion Academy en de Berlijnse Akademie Mode & Design. Ook heeft de internationale interdisciplinaire modemanifestatie FASHIONCLASH een aandeel gehad bij het tot stand komen van het trendboek. Dankzij SPICE PR heeft trendwatcher Renske Mennen diverse interviews afgenomen bij toonaangevende fashion designers, welke inzicht hebben gegeven in trends.

Meer over het boek 'Fashion Movement - The Sustainable System Unmasked’ is te vinden op http://trendagencymove.com/#shop, en kost €80,00. Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met trendwatcher Renske Mennen: renske@trendagencymove.com.

Foto; Foto's Trendboek, credit Trend Agency Move
Cover foto Amber Jae Slooten & The Fabricant

Press Club
Press Release
Renske Mennen
Trend Agency
Trend Agency Move